• Besa

Häng med alla ni som har upprepade missfall..

Hej tjejer här kan vi samlas vi med upprepande missfall och stöta varandra och ge tips vad man kan försöka göra för att det ska gå hela vägen.. Själv har jag fått två missfall samt att jag förlorade min dotter i magen v 39 förra året.. Har äntligen fått en missfallutredning och har börjat äta trombyl, Folacin samt pergotime .. Hoppas bättre lycka nästa gång....

• Svar på tråden Häng med alla ni som har upprepade missfall..
  • Besa

Che71 grattis till plusset nu håller jag alla tummar och tår för din skull 🌺

• che71

Är det någon som har haft ont som vid äggstocken i tidig graviditet?
    Jag har detta idag, orkade inte promenera så fort innan idag för det spänner o drar, o magen är svullen, jobbigt att andas djupt på något sätt.
    Känns ungefär som några veckor efter missfallet i somras när de tror att en gulkroppscysta sprack.
    Men kan det hända när man är gravid också?
    Det är på höger sida, samma som i somras.
    Hela dagen idag inte innan i veckan.
    Är orolig. Läser om utomkveds...men då ska det väl vara olidlig smärta?!!
    I vilken vecka märker man om det blivit utomkveds?

• minaz
    che71 skrev 2013-01-27 18:05:27 följande:
    Är det någon som har haft ont som vid äggstocken i tidig graviditet?
    Jag har detta idag, orkade inte promenera så fort innan idag för det spänner o drar, o magen är svullen, jobbigt att andas djupt på något sätt.
    Känns ungefär som några veckor efter missfallet i somras när de tror att en gulkroppscysta sprack.
    Men kan det hända när man är gravid också?
    Det är på höger sida, samma som i somras.
    Hela dagen idag inte innan i veckan.
    Är orolig. Läser om utomkveds...men då ska det väl vara olidlig smärta?!!
    I vilken vecka märker man om det blivit utomkveds?
    Du behöver nog inte vara orolig...
    Jag har själv inte varit gravid sen 10 år tillbaks så jag kan inte minnas hur det ska kännas, när man gått längre än v.4

Men tror absolut att det du känner är helt normalt.
    Livmodern växer...
    Slappna av och njut av graviditet så gott det går.
    Förstår att du är nervös men försök njuta.
    Kram.
  • Besa
    che71 skrev 2013-01-27 18:05:27 följande:
    Är det någon som har haft ont som vid äggstocken i tidig graviditet? Jag har detta idag, orkade inte promenera så fort innan idag för det spänner o drar, o magen är svullen, jobbigt att andas djupt på något sätt. Känns ungefär som några veckor efter missfallet i somras när de tror att en gulkroppscysta sprack. Men kan det hända när man är gravid också? Det är på höger sida, samma som i somras. Hela dagen idag inte innan i veckan. Är orolig. Läser om utomkveds...men då ska det väl vara olidlig smärta?!! I vilken vecka märker man om det blivit utomkveds?

Jag tror inte du ska vara orolig. Jag var gravid 2011 med min änglaflicka och det kommer jag ihåg att jag hade smärtor ganska jobbiga. Åkte in på Gun akuten och dem sa att allt var normalt. Tycker du att det börja bli värdigt obehagligt samt att du är nojig gör till gynakuten ifall ni har en nära. Det är det ända som kan underlätta ditt hjärta men jag personligen tycker det låter normalt så hade jag också. Men som sagt hellre en gång för mycket en för lite.. Lycka till
  • Frajda 80

Che: Jag tycker inte heller du ska oroa dig.... men jag ska ändock berätta hur jag hade det.

Jag märkte smärtan först vid ca 19:00 på kvällen och då blev det som en smärta som nästan kändes som att jag hade magknip först, för jag kunde inte säga vart smärtan kom ifrån. Sen eskalerade den väääääldigt fort och några timmar senare kunde jag knappt stå. Doktorn kunde inte ens känna i mig om jag var svullen (även om hon var tvungen att göra VUL), om jag hade känningar innan det kommer jag inte ihåg faktiskt. Jag var i alla fall i vecka 7 när det hände (6+?).

Det är vanligt att få cystor även när man är gravid, en jag känner hade en på nästan 10 cm men de lät den vara kvar och sen försvann den.

Smärta är ju vanligt, kroppen förbereder sig.

Kram 

• Annaloppan

Oj skickade iväg lite tidigt. Hoppar gärna in här. Beklagar det som hänt er alla, ingen ska behövs gå igenom detta! Fick idag konstaterar mitt tredje MA på ca 1 år, operation imorgon sen börjar utredningen. Känns bara skit nu och vet inte hur vi ska orka. Man undrar mest varför? Är det någon här som börjat på utredning, vad gör dom?

• che71
    Annaloppan skrev 2013-01-28 11:52:28 följande:
    Oj skickade iväg lite tidigt. Hoppar gärna in här. Beklagar det som hänt er alla, ingen ska behövs gå igenom detta! Fick idag konstaterar mitt tredje MA på ca 1 år, operation imorgon sen börjar utredningen. Känns bara skit nu och vet inte hur vi ska orka. Man undrar mest varför? Är det någon här som börjat på utredning, vad gör dom?
    Hej!
    Beklagar dina MF/MA.
    I missfallsutredningen tog de 9 rör blod på mig o sen VUL o sen kromosomprover på oss bägge.

Det är så tungt o jobbigt att gå igenom missfall efter missfall, all längtan, alla drömmar alla planer, alla förhoppningar som hela tiden raseras o den oerhörda besvikelsen o sorgen.

I vilken vecka skulle du varit i nu?
    Hoppas det går fort o att ni snart är gravida igen o att det nästa gång går bra hela vägen!
  • Frajda 80
    Annaloppan skrev 2013-01-28 11:52:28 följande:
    Jag lider med dig, med alla oss som får vara med om detta...

Utredningen innebar i Västmanland kanske 4 rör blod på mig och ett på min man.
    De hittade (som läkaren redan trodde) inget fel.
    De säger bara, "Jaa, ni har otur". 
  • OneLife

Joinar er här tjejer!

Känner att jag behöver prata av mig lite =) Just nu händer det inte så mycket..har hamnat i Leif Matthiessens händer och väntar nu på svar från utredningen. Hur lång tid ska det ta?? Har väntat i 4 veckor nu...
    Har 1 X och 8 missfall bakom mig..men NÅNGÅNG ska det väl ändå vara vår tur??! 

Hoppas på blodförtunnande sprutor från Leif ska hjälpa..äter även 1/3 Albyl Minor om dagen på eget bevåg..någon som har positiva erfarenheter av det? 

Svar på tråden Häng med alla ni som har upprepade missfall..