Tinzu skrev 2013-10-15 23:09:09 följande:
Hej! Jag har gått igenom 2st missfall, fast med 2 års mellanrum, första var ett missfall i vecka 6, det andra var ofostrigt och upptäcktes i vecka 10 då vi blev erbjudna några tidiga ultraljud.
Nu är jag på BIM -3 eller 4, har fått plus igen.. hur ska jag hantera det? Vi vågar ju inte hoppas på någonting överhuvudtaget med tanke på vad vi tidigare gått igenom.
Hur har ni gjort? Reaktioner och förväntningar, hur fick ni tiden att gå?
beklagar dina missfall
man brukar säga att 3 missfall på rad är upprepade missfall, det är först då det inte bara räknas som otur o man får en utredning
ja hur gör man...vid varje plus har vi varit så lyckliga men med varje missfall följer ju förstås oron, men jag tänker alltid att nu måste det väl ändå vara vår tur, denna gång ska det gå bra, för att sen falla djupt när det händer om o om igen..tiden går så långsamt..varje dag är ett steg i rätt riktning, varje gång jag går på toa kollar jag efter blod...rädslan försvinner nog aldrig efter allt vi varit med om..
6 missfall o vi har försökt sen sommaren 2010, första missfallet var på Nyårsafton samma år, sen var det 3 missfall förra året o 2 i våras, nu är jag gravid för 7:e gången o är i v 11
Hoppas.. hoppas så!!