• Besa

Häng med alla ni som har upprepade missfall..

Hej tjejer här kan vi samlas vi med upprepande missfall och stöta varandra och ge tips vad man kan försöka göra för att det ska gå hela vägen.. Själv har jag fått två missfall samt att jag förlorade min dotter i magen v 39 förra året.. Har äntligen fått en missfallutredning och har börjat äta trombyl, Folacin samt pergotime .. Hoppas bättre lycka nästa gång....

• Svar på tråden Häng med alla ni som har upprepade missfall..
  • Frajda 80

Kram ♥

Känns dock inget vidare att det är nu är 5 MF... tänk att de inte hittar några fel. 

• Besa
    Frajda 80 skrev 2013-01-22 08:08:28 följande:
    Hur går det för alla här? Vi kan konstatera att vi hade MF i söndags... den konstiga mensen var något jag oroade mig över och det skulle jag gjort. Fick så ont så min man fick leda mig. Jag satt på toan och visste inte om jag skulle svimma, spy eller göra nummer 2. Lade mig med en 1mg Panodil för att ca 1,5 timme senare höra plupp i toan. Mannen kikade också... men men. 

Usch blir så ledsen beklagar verkligen.. Vi går inte ge upp det ska gå en vacker dag vi får peppa varandra kanske det händer något positivt.. Skickar en stor bamsekram till dig 🌺💜
  • Frajda 80
    Besa skrev 2013-01-22 16:43:25 följande:

Usch blir så ledsen beklagar verkligen.. Vi går inte ge upp det ska gå en vacker dag vi får peppa varandra kanske det händer något positivt.. Skickar en stor bamsekram till dig 🌺💜

Tack!

Någon dag ÄR det vår tur. Nu håller vi allt för att Che ska få behålla ♥ Sen hakar vi andra på! 
  • che71
    Frajda 80 skrev 2013-01-22 18:00:24 följande:

Tack!

Någon dag ÄR det vår tur. Nu håller vi allt för att Che ska få behålla ♥ Sen hakar vi andra på! 
    Vilken vecka var det i?
    Har du varit på VUL o kollat om allt blött ut?
    Kram
  • Frajda 80
    che71 skrev 2013-01-22 18:42:00 följande:
    Vilken vecka var det i?
    Har du varit på VUL o kollat om allt blött ut?
    Kram
    Vecka 5... jag behövde inte kolla om blödningen avtog och det har den gjort nu är det bara små sviter. Så mycket klumpar och skit som kommit ut så tror jag allt är rensat.

Hur mår du? 
  • minaz

Usch, beklagar verkligen till er alla som går igenom missfall efter missfall, så fruktansvärt!

Vet hur jobbigt det är då jag själv får kemiska missfall gång på gång men jag vet inte om det räknas som att jag varit gravid.

Får plus på gravstickan några dagar innan mens och sen blir mensen 1-3 dagar sen och en mindre blödning kommer.

Nu den här månaden så fick jag ett plus på stickan bim-3 och sen blev mensen 2 dagar sen och 2 klumpar kom ut.. 

Jag har inte blött så kraftigt som vid vanlig mens.

Vad händer???

Bör jag uppsöka läkare?

Men MINUS på gravtesterna har jag iaf.

• che71
    minaz skrev 2013-01-27 04:00:41 följande:

Usch, beklagar verkligen till er alla som går igenom missfall efter missfall, så fruktansvärt!

Vet hur jobbigt det är då jag själv får kemiska missfall gång på gång men jag vet inte om det räknas som att jag varit gravid.

Får plus på gravstickan några dagar innan mens och sen blir mensen 1-3 dagar sen och en mindre blödning kommer.

Nu den här månaden så fick jag ett plus på stickan bim-3 och sen blev mensen 2 dagar sen och 2 klumpar kom ut.. 

Jag har inte blött så kraftigt som vid vanlig mens.

Vad händer???

Bör jag uppsöka läkare?

Men MINUS på gravtesterna har jag iaf.

Beklagar.
    Du borde söka läkare, om inte annat än för att det ska konstateras att du har haft missfall så att du kan få missfallsutredning. Då måste det finnas 3 i journalen.
    Alla gånger har jag ringt KK akut men de verkar inte vilja ha patienter, säger bara ta 2 panodil o försök sova, återkom imorgon...me jag har varje gång åkt in dagen efter o suttit i timmar o väntat på VUL för att kolla om det var missfall, om allt kommit ut ....sen står det ju i journalen o det hjälper när det är dags för missfallsutredning.
    Kram
  • minaz
    che71 skrev 2013-01-27 06:13:31 följande:
    Beklagar.
    Du borde söka läkare, om inte annat än för att det ska konstateras att du har haft missfall så att du kan få missfallsutredning. Då måste det finnas 3 i journalen.
    Alla gånger har jag ringt KK akut men de verkar inte vilja ha patienter, säger bara ta 2 panodil o försök sova, återkom imorgon...me jag har varje gång åkt in dagen efter o suttit i timmar o väntat på VUL för att kolla om det var missfall, om allt kommit ut ....sen står det ju i journalen o det hjälper när det är dags för missfallsutredning.
    Kram
    Men jag vet inte om jag räknas in i den kategorin, "missfall".
    Jag har antagligen inga HCG hormoner kvar så då borde det inte synas på vul.

Men ska till min gynekolog den 8 feb, tänkte ta upp det med henne då.

Hur mår du "Che71"
    Du är ju gravid. =)
    Lycklig är jag för din skull iaf, så jag längtat för din skull, hoppas bara att jag också får vara där du är inom kort.

Kramis...
  • che71
    minaz skrev 2013-01-27 06:23:16 följande:
    Men jag vet inte om jag räknas in i den kategorin, "missfall".
    Jag har antagligen inga HCG hormoner kvar så då borde det inte synas på vul.

Men ska till min gynekolog den 8 feb, tänkte ta upp det med henne då.

Hur mår du "Che71"
    Du är ju gravid. =)
    Lycklig är jag för din skull iaf, så jag längtat för din skull, hoppas bara att jag också får vara där du är inom kort.

Kramis...
    Men dina missfall ska väl utredas även om de är tidiga.

Jag mår bra, illamående i 2 dagar nu o mensvärk om kvällarna.
    Imorse tog jag ett digitalt "Gravid 2-3 veckor" Glad
    o det stämmer, 3 veckor sen jag blev gravid ikväll, (men ÄL imorgon för 3 veckor sen)

Så v 4+6 eller 5+0 idag

VUL 18/2 så det är 3 veckor tills dess
    Tar Fragminsprutor varje kväll nu.
    Kram
Svar på tråden Häng med alla ni som har upprepade missfall..