Trollbarnet skrev 2013-02-26 09:48:47 följande:
Hej och tack för stödet. Läser i Aten-tråden nu.
Skickade ett mail till barnlöshetkliniken i min stad igår, fick svar idag och det var ju precis samma sak som det har varit med mina MF/MA, viftade bort det.. Såhär skrev hon
"Hej
Det är ju bevisat att du kan bli med barn, har ägglossningar och det finns spermier och ni är unga. Förutsättningarna finns där. Låt det gå åtminstone ett halvår efter missfallet innan ni anmäler er för utredning. "
Vad i....?????
JAG BLIR SÅ ARG! Känner mig så förbannad hjälplös..
Hej!
Förstår precis hur du känner. Känner precis likadant. Nu är jag 32 och har försökt ett halvår men två missfall v 5 och ett i v 8. Men spelar ju ingen roll hur gammal man är om man inte tror att det kommer att går bra. Förutom att vi som är lite äldre får lite mer panik kanske. Jag tror inte det kommer gå bra för mig ena dagen , är helt inställd på det. Sen nästa tänker jag att det kommer ordna sig på nåt sätt tillslut. Sen ibland orkar jag knappt bry mig längre.
Men nu är jag under utredning. Får sista svar nästa vecka.
Tycker absolut inte du ska ge dig. Jag går hos en privat gyn och han ifrågasatte ingenting. Dit fick man komma om man så ville kolla sig och hade haft ett missfall innan. Tycker du ska åka vidare nånstans där du får gå.
Jag bor i Karlskrona. Så långt bort, men vissa här ska ju åka till Aten!
Det blir ju för jobbigt att bara fortsätta i samma spår.
Det kommer säkert lösa sig för dig som är ung OM du kollar dig och får hjälp har du snart din bebis!!
Kram