• Besa

Häng med alla ni som har upprepade missfall..

Hej tjejer här kan vi samlas vi med upprepande missfall och stöta varandra och ge tips vad man kan försöka göra för att det ska gå hela vägen.. Själv har jag fått två missfall samt att jag förlorade min dotter i magen v 39 förra året.. Har äntligen fått en missfallutredning och har börjat äta trombyl, Folacin samt pergotime .. Hoppas bättre lycka nästa gång....

• Svar på tråden Häng med alla ni som har upprepade missfall..
  • Frajda 80
    adnils skrev 2013-03-12 09:53:31 följande:
    Jag känner mig så himla ledsen och uppgiven nu.

Tror jag har mitt tredje mf nu för kroppen beter sig precis som den gjort vid de tidigare. Någon dag innan bim får jag blodflytningar som håller i sig länge och sen kommer allt ut.

Hade samma i november och i januari.

Börjar tänka att något är fel på mig.

Vad ska man göra?
    Kontakta kvinnokliniken i din kommun. Förklara vad som hänt er så borde de göra en missfallsutredning.

Kram till dig.
  • adnils

Ja, jag får väl ta kontakt med dom igen.
    När jag hade mf i nov. Så åkte jag in o ut och gjorde vul på vul, som aldrig visade något. Dock så höjdes hcg för att sen sjunka igen.
    I februari så ringde jag kvinnokliniken men dom tyckte bara vi skulle avvakta.

Så tror jag bara har ett i min journal.. Kan det ställa till det nu tror ni?

Läste att det var någon mer som gick till hbg lasarett. Hur har de gått för dig?

• Frajda 80
    adnils skrev 2013-03-12 10:23:11 följande:
    Ja, jag får väl ta kontakt med dom igen.
    När jag hade mf i nov. Så åkte jag in o ut och gjorde vul på vul, som aldrig visade något. Dock så höjdes hcg för att sen sjunka igen.
    I februari så ringde jag kvinnokliniken men dom tyckte bara vi skulle avvakta.

Så tror jag bara har ett i min journal.. Kan det ställa till det nu tror ni?

Läste att det var någon mer som gick till hbg lasarett. Hur har de gått för dig?
    För att man ska göra en MF-utredning krävs inte att alla MF ska vara dokumenterade, men de vill förstås att man ska ha tagit ett positivt grav-test innan själva MF eftersom att ganska många av graviditeterna slutar i MF, ca 20% (varav många av dessa aldrig märks).
  • adnils

Okej. Ja jag har tagit positiva gravtest.

Usch, hatar att ringa, speciellt sånna här samtal, men får ta mig i kragen imorronbitti.

• Frajda 80
    adnils skrev 2013-03-12 10:50:45 följande:
    Okej. Ja jag har tagit positiva gravtest.

Usch, hatar att ringa, speciellt sånna här samtal, men får ta mig i kragen imorronbitti.
    Näe det är inte alls kul. Kan din kille kanske sitta med dig när du ringer?
  • che71

Hej alla! Vi har problem att ta oss hem. Fluget igar till Frankfurt blev inställt o vi fick resa imorse 16 timmar försenade istället (fick pa pa fint hotell inatt pa Atens flugplats - Lufthansa betalar), men nu är vi i Munchen o det är 3 timmar försenat här nu...sa jobbet kanske kan bli till efter 1330 om vi har tur. Är sa trött pa flugplatser!!! Men vi har haft det bra, 20 grader o sol varje dag i Aten!! Dr D gick bra men det tog en hel em med väntetider o sen pa kvällen kom en ssk o satte IL dropp pa vart lilla sunkiga hotellrum...spännande!! Har handlat en massa prednisolon annars inget. Väntar fortfarande pa mens efter missfallet, 4 veckor sen idag. Sen nutt dropp nagra dagar efter nästa ÄL o blodprover sen ocksa. Berättar mer sen. Kram

• Annaloppan

Hej alla!

Hänger gärna med er här

Jag fick mitt tredje MA på ca ett år för drygt en mån sen, hade stannat av i v5-6 precis som första gången. andra gången hann vi till v8. har varit sjukskriven i perioder efter mina missfall då jag mått psykiskt dåligt. Alla runtomkring får barn och vi står bara kvar på noll.

Fick idag provsvaren på allt utom kromosomavvikelserna från min läkare. Allt såg bra ut, så är det ok med kromosomtestet är det till att försöka igen. Känns bra på ett sätt att allt ser ok ut, samtidigt har jag läst mkt på forum och vet att det är ingen garanti för att det går vägen, usch varför ska det vara såhär! Det positiva är att vår läkare är väl insatt och har forskat i ämnet. Hon är även positiv till TLC så det kommer vi gå och antagligen blir jag sjukskriven vid en ny graviditet. Hoppas bara att det blir en ny. Oj blev mkt , men skönt att skriva av sig. Tycker alla ni som kämpar är otroligt starka! Kram

• che71
    Annaloppan skrev 2013-03-13 23:13:14 följande:
    Hej alla!
    Hänger gärna med er här
    Jag fick mitt tredje MA på ca ett år för drygt en mån sen, hade stannat av i v5-6 precis som första gången. andra gången hann vi till v8. har varit sjukskriven i perioder efter mina missfall då jag mått psykiskt dåligt. Alla runtomkring får barn och vi står bara kvar på noll.
    Fick idag provsvaren på allt utom kromosomavvikelserna från min läkare. Allt såg bra ut, så är det ok med kromosomtestet är det till att försöka igen. Känns bra på ett sätt att allt ser ok ut, samtidigt har jag läst mkt på forum och vet att det är ingen garanti för att det går vägen, usch varför ska det vara såhär! Det positiva är att vår läkare är väl insatt och har forskat i ämnet. Hon är även positiv till TLC så det kommer vi gå och antagligen blir jag sjukskriven vid en ny graviditet. Hoppas bara att det blir en ny. Oj blev mkt , men skönt att skriva av sig. Tycker alla ni som kämpar är otroligt starka! Kram
    Hej o välkommen!

Vilken bra läkare du hittat.
    Det är aldrig någon läkare som ens pratat om sjukskrivning o det psykiska. Jag har bara stannat hemma veckan ut o blött ut det värsta o sen tillbaka till jobbet.

Vi har haft 5 missfall, 4 av de är under det senaste året, det längsta vi kommit är v 11.
    Vi har försökt med ÄL tester sen Augusti 2010 så det är över 2½ nu.

Nu har vi varit i Aten o gjort en immunutredning o hoppas att kunna få beahndling som ska hjälpa.

• Annaloppan
    che71 skrev 2013-03-14 06:34:52 följande:
    Hej o välkommen!

Vilken bra läkare du hittat.

Det är aldrig någon läkare som ens pratat om sjukskrivning o det psykiska. Jag har bara stannat hemma veckan ut o blött ut det värsta o sen tillbaka till jobbet.

Vi har haft 5 missfall, 4 av de är under det senaste året, det längsta vi kommit är v 11.

Vi har försökt med ÄL tester sen Augusti 2010 så det är över 2½ nu.

Nu har vi varit i Aten o gjort en immunutredning o hoppas att kunna få beahndling som ska hjälpa.

Tack! Ja hon verkar väldigt bra så här långt. Skönt att ha bra stöd, men oron över att det fortfarande inte görs tillräckligt från sjukvården finns där. Väntar fortfarande på kromosomtestet, hatar denna väntan!

Beklagar allt du fått gå igenom che. Hur har det gått för er i Athen?
  • che71

Det har gått bra!! Helt otroligt faktiskt!Drömmer
    Jag har inte fått mens efter missfallet, så i helgen testade jag o fick plus!!!
    Vi var helt chockade!! En gång har det bara blivit efter missfallet, pga trötthet o stress kring planering av Aten o allt med det...det var 2/3.
    Men ingen koll på ÄL, väntade bara på att mensen skulle komma efter missfallet så att vi kunde börja om med Dr Ds behandling.
    Ingen Pergotime...sist jag blev gravid utan Pergotime var Dec 2010..sen har vi aldrig lyckats utan Pergo.
    Är förstås orolig att det gått för snabbt o att behandling inte sattes in i rätt tid.
    Men vi hoppas som alltid!!
    gravid 2-3 på clear blue idagGlad
    så vi kanske kan våga tro på detta!!
    jag räknar "dagen efter mys" dvs 3/3 som ÄL, då blir det v4+2 idag

Idag ska jag ta intralipid dropp o förhoppningsvis blodprover (remissen är försenad med posten)
    både blodstatus till Dr D o hcg till RMC för att se så detta är en ny graviditet o inte rester från missfallet för 5 veckor sen. Men det skulle väl inte visa gravid 2-3 då?

Svar på tråden Häng med alla ni som har upprepade missfall..