• Frajda 80

Häng med alla ni som har upprepade missfall..

Hej Che Cool jag hoppar in här jag med.

---

Först vill jag säga att jag beklagar era MF/MA mm. Det är så otroligt hemskt och jobbigt.

Min historia är 6 gaviditeter:
    - 1 abort (jag var 23 och vi skulle plugga, ett var jag INTE ångrar)
    - 1 utomkveds, akut operation och höger äggledare är borta
    - 4 MF

Jag opererades även för en cysta i december och då blev min högra äggstock troligen skadad.
    Vi har ALDRIG kommit så långt så att vi har sett ett pickande hjärta, så embryot dör innan det.

Vi har gjort en IVF och ett FET.
    Nu käkar jag Folacin 5 mg varje dag för att hjälpa äggen att fastna och få mer påskjut i utvecklingen. Nu jobbar vi mot nästa plus.

• Frajda 80

Ja nu känns det som jag hamnat rätt Glad bara vi kan ventilera ordentligt...Hjärta

• Frajda 80
    che71 skrev 2013-01-19 07:45:58 följande:
    svagt streck på grav stickan imorse ÄL+12 el.13 Plus (Pergotime denna månad)
    Vågar man tro på det?!!
    Vi är glada i alla fall o hoppas att det är ett riktigt streck som ska bli starkare o leda till bebis efter sommaren!!
    Nu ska det gå bra, 5:e gången gillt!!Glad

Frågan är när jag ska börja ta Fragmin?!
    Jag ska testa några dagar till först tror jag.
    Tar redan 1/4 tablett barnalbyl sen ÄL (på eget bevåg)
    Åhhh håller verkligen allt och lite till för att ni äntligen ska lyckas ♥
    Jag väntar lite med det jag verkligen vill säga!

Börja du med fragmin, det kan väl inte skada... våra embryon dör runt vecka 5 tror de så kör bara.

Kramar! 
  • Frajda 80

Hur går det för alla här?

Vi kan konstatera att vi hade MF i söndags... den konstiga mensen var något jag oroade mig över och det skulle jag gjort. Fick så ont så min man fick leda mig. Jag satt på toan och visste inte om jag skulle svimma, spy eller göra nummer 2.

Lade mig med en 1mg Panodil för att ca 1,5 timme senare höra plupp i toan. Mannen kikade också... men men. 

• Frajda 80

Kram ♥

Känns dock inget vidare att det är nu är 5 MF... tänk att de inte hittar några fel. 

• Frajda 80
    Besa skrev 2013-01-22 16:43:25 följande:

Usch blir så ledsen beklagar verkligen.. Vi går inte ge upp det ska gå en vacker dag vi får peppa varandra kanske det händer något positivt.. Skickar en stor bamsekram till dig 🌺💜

Tack!

Någon dag ÄR det vår tur. Nu håller vi allt för att Che ska få behålla ♥ Sen hakar vi andra på! 
  • Frajda 80
    che71 skrev 2013-01-22 18:42:00 följande:
    Vilken vecka var det i?
    Har du varit på VUL o kollat om allt blött ut?
    Kram
    Vecka 5... jag behövde inte kolla om blödningen avtog och det har den gjort nu är det bara små sviter. Så mycket klumpar och skit som kommit ut så tror jag allt är rensat.

Hur mår du? 
  • Frajda 80

Che: Jag tycker inte heller du ska oroa dig.... men jag ska ändock berätta hur jag hade det.

Jag märkte smärtan först vid ca 19:00 på kvällen och då blev det som en smärta som nästan kändes som att jag hade magknip först, för jag kunde inte säga vart smärtan kom ifrån. Sen eskalerade den väääääldigt fort och några timmar senare kunde jag knappt stå. Doktorn kunde inte ens känna i mig om jag var svullen (även om hon var tvungen att göra VUL), om jag hade känningar innan det kommer jag inte ihåg faktiskt. Jag var i alla fall i vecka 7 när det hände (6+?).

Det är vanligt att få cystor även när man är gravid, en jag känner hade en på nästan 10 cm men de lät den vara kvar och sen försvann den.

Smärta är ju vanligt, kroppen förbereder sig.

Kram 

• Frajda 80
    Annaloppan skrev 2013-01-28 11:52:28 följande:
    Oj skickade iväg lite tidigt. Hoppar gärna in här. Beklagar det som hänt er alla, ingen ska behövs gå igenom detta! Fick idag konstaterar mitt tredje MA på ca 1 år, operation imorgon sen börjar utredningen. Känns bara skit nu och vet inte hur vi ska orka. Man undrar mest varför? Är det någon här som börjat på utredning, vad gör dom?
    Jag lider med dig, med alla oss som får vara med om detta...

Utredningen innebar i Västmanland kanske 4 rör blod på mig och ett på min man.
    De hittade (som läkaren redan trodde) inget fel.
    De säger bara, "Jaa, ni har otur". 
  • Frajda 80
    Annaloppan skrev 2013-01-28 15:22:32 följande:

Tack, känns som att det nån gång måste vända för oss alla! Frågan är bara hur länge man orkar.
    Men kan dom inte göra något alls för er då, finns det inget ni kan testa för att öka möjligheterna att det går bra? Jag känner också att det är stor risk att de bara är otur i vårt fall, vet inte om jag skulle se det som en lättnad eller inte. Är ju samtidigt frustrerande om de inte kan göra nåt.
    När får man IVF, någon som vet?
    När man får IVF är lite olika från landsting till landsting. Här i Västmanland ska man ha bott tillsammans i 2 år och försökt i 1 år för att få hjälp. När man har 3 MF ska det automatiskt göras en utredning under förutsättningen att de vet något.
    OneLife skrev 2013-01-28 13:13:10 följande:

Joinar er här tjejer!

Känner att jag behöver prata av mig lite =) Just nu händer det inte så mycket..har hamnat i Leif Matthiessens händer och väntar nu på svar från utredningen. Hur lång tid ska det ta?? Har väntat i 4 veckor nu...
    Har 1 X och 8 missfall bakom mig..men NÅNGÅNG ska det väl ändå vara vår tur??! 

Hoppas på blodförtunnande sprutor från Leif ska hjälpa..äter även 1/3 Albyl Minor om dagen på eget bevåg..någon som har positiva erfarenheter av det? 

Oj vad jobbigt att läsa. Det är så otroligt orättvist ibland.
    Kramar

Svar på tråden Häng med alla ni som har upprepade missfall..