Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Vår situation: Vi har försökt få barn sedan oktober 2011, alltså för mer än ett år sedan. I oktober 2012 tog vi kontakt med läkare för utredning, vi fick ta blodprover i mitten av november och nu väntar vi bara på remiss för att få komma dit igen. Men de sa att väntetiden var lång och att vi som tidigast skulle få komma dit i slutet på januari igen. Denna eviga väntan. :(
Jag har oregelbunden mens, och jag tror det är det som ställer till det för oss. Håller just nu på att testa med ÄL-stickor för att försöka se något samband/någon slags regelbundenhet men de har ännu inte visat något.
Vi ska också dra igång en utredning inom 2-3 månader. Väntar på remiss till parmottagningen på RMC och har tagit alla prover. Nervös, lång, förväntansfull, spänd väntan.
Vi har försökt sedan augusti 2011.
Ja, det är verkligen blandade känslor i denna, vad som känns som en evig, väntan! Man bara önskar att man fick ringa och berätta för dem att vi inte behöver hjälp trots allt....
Vet era familjer/vänner om att ni försöker?
Beklagar missfallet! :(
Det verkar vara så överlag, att vi kvinnor behöver prata mer om det än vad männen gör. Eller det verkar i alla fall vara så här hos oss.
Vi har berättat för halva min familj och för min svärmor och sen vet ett par vänner också. Annars så har vi försökt hålla det hemligt i hopp om att få komma med glada nyheter.. men eftersom vi inte vet vad utredningen kommer att visa så kände vi att det var bäst att berätta för familjerna utifall vi behöver deras stöd/hjälp i ett senare skede.
Och det var faktiskt en sten som lättade när vi började berätta för en del.
Får jag hoppa in här?
Jag och min man ska påbörja vår utredning nu på onsdag. Nu är vi inne på 17:e försöket. Själva utredningen gör vi på landstingets bekostnad, men eventuell behandling kommer vi få stå för själva då vi har en gemensam dotter som fyller tre till våren. Med henne tog det sju månader och nu har vi med råge passerat den dubbla tiden.