Inlägg från: Vårväntanochlängtan |Visa alla inlägg
  • Vårväntanochlängtan

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Vi ska också dra igång en utredning inom 2-3 månader. Väntar på remiss till parmottagningen på RMC och har tagit alla prover. Nervös, lång, förväntansfull, spänd väntan.{#emotions_dlg.flower}
    Vi har försökt sedan augusti 2011.

• Vårväntanochlängtan
    familjenl skrev 2012-12-16 13:33:15 följande:
    Ja, det är verkligen blandade känslor i denna, vad som känns som en evig, väntan! Man bara önskar att man fick ringa och berätta för dem att vi inte behöver hjälp trots allt....  

Vet era familjer/vänner om att ni försöker? 
    Ja verkligen, det hade varit det allra mest fantastiska att slippa ens komma till väntrummet.Hjärta

Vissa vänner vet och våra familjer vet delvis ska jag väl säga. Min sambo pratar inte lika mycket med sin familj som jag gör och hans föräldrar är dessutom skilda. Jag fick ett MA i juni i vecka 9 (foster i vecka 6) och då var vi hemma för att fira min lillasysters och hans kusins student .
    Detta gjorde att vi berättade för min familj och hans mamma eftersom att vi var så ledsna då.{#emotions_dlg.flower}

Hur ser det ut för er då? vet familj/vänner?
  • Vårväntanochlängtan
    familjenl skrev 2012-12-16 23:13:55 följande:
    Beklagar missfallet! :( 

Det verkar vara så överlag, att vi kvinnor behöver prata mer om det än vad männen gör. Eller det verkar i alla fall vara så här hos oss.

Vi har berättat för halva min familj och för min svärmor och sen vet ett par vänner också. Annars så har vi försökt hålla det hemligt i hopp om att få komma med glada nyheter.. men eftersom vi inte vet vad utredningen kommer att visa så kände vi att det var bäst att berätta för familjerna utifall vi behöver deras stöd/hjälp i ett senare skede.

Och det var faktiskt en sten som lättade när vi började berätta för en del. 

Tack, det var inget roligt men förhoppningsvis inte heller något jag behöver uppleva igen{#emotions_dlg.flower}
    Ja jag tycker också att det har varit skönt att berätta för en vald skara, folk förstår också att det inte alltid är en självklarhet att så fort man slutar med preventivmedel så är man gravid.
  • Vårväntanochlängtan

Välkomnar er nya tjejer{#emotions_dlg.flower} Man är verkligen inte ensam om sådant här, trots att man ibland känner sig som världens mest ensamma.
    Det är väldigt många i min ålder från tidigare klasser/parallelklasser som väntar eller har fått barn, det verkar som att alla i 20-25 års åldern är så fruktansvärt fertila utom jag då Obestämd. Varje månad är det minst någon ny som man får höra om är gravid. 
    Därför är det så skönt att det finns så underbara tjejer här inne på familjeliv som man kan nöta & blöta med och som vet hur det är med sorgen över uteblivna graviditeter eller graviditeter som inte slutar i ett efterlängtat barn.Hjärta Ni är guld värda.
    Den 21 januari ska vi till parmottagningen och då får vi förhoppningsvis reda på hur vi går vidare i allt det här. 

• Vårväntanochlängtan

Jag är 23 år och likaså mannen här hemma och jag har gjort lite olika med testandet.
    Ibland har jag testat dagen innan BIM, ibland inte alls och ibland efter BIM om mensen har råkat vara sen.
    När jag testade plus som slutade i MA så testade jag positivt på BIM+2 och då var det riktigt stark (hade då inte testat något innan) {#emotions_dlg.flower}
    God fortsättning på er! Hoppas på att 2013 är vårt år.

• Vårväntanochlängtan
    Ylle99 skrev 2012-12-26 18:24:59 följande:
    Hej! Hoppar in här. Hade varit skönt att inte behöva göra det men när det inte blir något barn så är det väl dags att söka hjälp. Vi kommer söka hjälp efter nyår. Är 30 och några till. Normalviktiga, inga sjukdomar (vad vi vet) så inga uppenbara hinder till varför det inte tar sig. Har iofs opererat bort blindtarmen och läste att det kan vara mindre bra när man försöker få barn ( alltså operationen, inte avsaknaden av b-tarmen). Hoppas att man inte behöver vänta alltför länge innan man får komma.
    Välkommen{#emotions_dlg.flower} Väntetiden brukar vara 2-3 månader innan själva utredningen startar. Lite beroende på vart man vänder sig så kan man ta prover på både mannen och kvinnan tidigare. Vi tog våra prover inom loppet av en månad sen fick vi en väntetid på 2 månader innan vi nu ska till parmottagningen på RMC den 21/1
  • Vårväntanochlängtan
    Elisa82 skrev 2012-12-31 06:37:54 följande:
    Sorkfeber: klok man du har :)
    Ja, gubben här hemma undrar varför jag stressar så och tycker inte att vi ska tänka så mycket på det.Men det märks på honom att han börjar bli lite otålig han med.  Värst är ändå vänner som säger att man ska slappna av så så kommer det. Det där tror jag inte ett dugg på. 

Gott nytt år på er tjejer! :) 
    Känns som att vi alla som försöker, där det tar lite tid får kommentaren om att slappna av slängt på sigObestämd Åh irriterande, det är ju som att de indirekt säger åt en att man har sig själv att skylla för man inte slappnar av ordentligt
  • Vårväntanochlängtan

Mens idag Rynkar på näsan Känns ändå bra att denna månaden kommer vi få svaret på varför plusset dröjer (om nu inte allt är som det ska och det är oförklarlig barnlöshet){#emotions_dlg.flower}

• Vårväntanochlängtan
    Ylle99 skrev 2013-01-01 21:42:15 följande:

Hoppas det är något som är mer eller mindre lätt att åtgärda! Ja, skönt att få ett svar!
    Ja jag hoppas att det är något med mig som lätt kan ordnas med hormonsputor eller liknande.{#emotions_dlg.flower} Tills dess så provar jag med progesterall kräm denna cykeln.
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013