• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Ser magar överallt, på jobbet varje dag, och nyfödda osv, så får stanna hemma om jag ska undvika det. :-\

• MoM11

Chasingdreams, jag läste lite på din blogg o känner igen mig i mycket!

• Kingston

Chasingdream: jag hade missar din blogg så nu har även jag läst lite. Jag kommer hänga kvar där :)

• Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-08-22 17:37:41 följande:

Om man enligt tester av Progesteron har ägglossning är det någon idé att ta pergotime då?

Undrar också om den undersökning av livmodern. Tänk om man fått befruktade Ägg flera gånger men de inte vill fästa... Hur vet man det..? Och då hjälper ju inte ivf heller... Ska ju ta såna Progesteron-tabletter efter insättning så de kanske kan hjälpa då....?

Jag har ätit lchf i 1 1/2 år. Men eftersom jag inte hade några problem med nåt innan, vikt eller mens etc så har det inte gjort någon skillnad på det. Bara att jag mår allmänt bättre.

Jadå jag vet inte heller egentligen,men han trodde det skulle hjälpa till att förstärka äl.Det jag är orolig för då när man har egen (någonlunda regelbunden) äl är tvillingar.Om det då förstärker ens egna äl menar jag.vad kan de göra om det är två och man inte vill ha det??
    Jag tror jag blir gravid varje månad därav mina svaga gravtest som ändå blir mens.En månad fick jag t.o.m riktiga gravidsymptom med illamående,näsblod och mer aptit,allt som jag hade med sonen men ändå inte gravid.Eller bortstött på nåt vis.Denna gången var det också svaga test och över en vecka sen mens.Fattar inget.Nån hade gärna fått förklara för mig vad detta beror på! Man blir tokig! En endoskopi ska jag göra be att göra till nästa äl innan Pergo för om det är nåt fel där så hjälper inte medicin eller hormontabletter heller...
  • Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-08-22 17:39:11 följande:

Frågade läkaren på IVF-kliniken om pergotime men eftersom han sa att det såg ut som på testerna att jag hade ägglossning så trodde han inte det skulle göra så stor skillnad. Spolning trodde han inte heller skulle hjälpa iom att mina äggledare ser fina ut, ser ut som fri passage och ingen vätska osv...

Så sa han till mig också förut min läkare alltså,men nu sa jag att jag krävde och få det då vi försökt i två år snart utan något hänt.Bara ge dig inte
  • Fru Karlsson
    Chasingdreams skrev 2014-08-22 18:09:57 följande:

M och m: Det är just det jag också är rädd för. Att ett embryo inte vill fästa när man hela tiden misslyckas. Jag har ju ett litet myom som konstaterades vid genomspolningen, men de har bedömt att det inte bör påverka våra chanser, men självklart undrar jag... I och med min sambos utslag på spermaprovet är det dock troligast orsak till att inget händer. Vi har ju så få spermier att inte ens vanlig ivf fungerar så hur skulle vi då kunna lyckas på egenhand. Men samtidigt, varför gick det på första försöket med sonen.

Idag har jag i alla fall börjat spraya så nu är vi igång!

FruKarlsson: Vår IVF kostar ca 30000. Skönt att du får prova pergotime. Det ska ju ge bättre äggkvalite även om man har ägglossning.

Jag börjar också tro att det bara var ren tur att sonen blev till och att det egentligen är något fel.jag misstänker de är slöa,dålig kvalite som gör att de inte hinner upp till ägget.För så många gånger som vi har prickat in äl nästan exakt i två års tid så har det ändå inte blivit något.Jag hoppas ni verkligen ni lyckas med ivf!
  • Fru Karlsson
    Kingston skrev 2014-08-23 14:39:16 följande:

Ja det är på ikea, babyproffsen och Gekås (Ullared) alla gravida hänger... Riktigt otrevliga ställen nu för tiden. Men man blir duktig på att bita ihop!

Har en riktig svacka idag känner jag...
    BLIR DET ALDRIG VÅRAN TUR?!?!?!?!

På tal om gravida var vi på en liten tillställning för barn i stan idag.
    Självklart kommer svägerskan fram med stora magen i vädret!
    Jag hade inte alls lust och prata och sonen var otålig,men sambon skulle tvunget kommentera den stora magen(vad fan skulle han göra det för då!) och då var det igång med ultraljud och bla bla bla...jag kunde inte va mer ointresserad och svarade inte ens,sa vi var tvungna och gå vidare...Ständigt blir man påmind,överallt.Hade annars sett fram emot ett par timmar och umgås med sonen men blev ju nere direkt.Dessutom har jag berättat för vår situation för henne,då kan jag tycka man kan ta lite hänsyn!
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-08-23 19:21:55 följande:
    På tal om gravida var vi på en liten tillställning för barn i stan idag.
    Självklart kommer svägerskan fram med stora magen i vädret!
    Jag hade inte alls lust och prata och sonen var otålig,men sambon skulle tvunget kommentera den stora magen(vad fan skulle han göra det för då!) och då var det igång med ultraljud och bla bla bla...jag kunde inte va mer ointresserad och svarade inte ens,sa vi var tvungna och gå vidare...Ständigt blir man påmind,överallt.Hade annars sett fram emot ett par timmar och umgås med sonen men blev ju nere direkt.Dessutom har jag berättat för vår situation för henne,då kan jag tycka man kan ta lite hänsyn!
    Min sambo skulle promt upp till sin kusin som är höggravid och hämta en sak...jag kände inte för det, så stannade i bilen.
  • M  och  M

Tror faktiskt inte det går att sätta sig in hur det känns att vara i den här situationen. Jag har vänner som vet om hur vi kämpat och som vet hur dåligt jag mår och som jag ändå kan prata med, som har fått bebisar under tiden vi kämpat. Men de kan ändå komma med såna klumpiga konstiga jobbiga kommentarer eller saker att säga att man känner att va fan säger du så för när du vet vad jag går igenom. Men det är som att de inte förstår. Vet inte. Om man kan kräva det.. Jobbigt men sant.

• M  och  M

Sagt att de flesta inte säger eller gör not av illvilja utan av ren okunskap av att förstå hur en okänd situation är

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?