• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Ett färsk försök 32000kr och återinföring av Frysta kostar 13000kr exkl de 4000kr det kostar att frysa. Så tycker 3-pack kändes bäst

• Fru Karlsson
    Gweny skrev 2014-08-21 10:48:06 följande:

Idag ringde min gynekolog från landstinget, han kollade igenom alla mina värden osv men började med en gång prata om Göteborg(IVF) men att dem först måste kolla mina äggstockar. Så vid nästa mens(hoppas dock att det ska ta sig nu) så kommer jag få komma in och göra spolning.  Lite nervöst, många verkar tycka det gör väldigt ont. Men då har vi iallafall en plan om nu den fördömda mensen skulle komma och det inte tagit sig.  Men han sa ingenting om pergotime, men verkar vilja göra spolningen först och främst.

Min privata tyckte ju att vi kan prova pergotime först och sen om det verkar behövas, göra spolning. Tänk så olika dem resonerar.  Men bägge verkar iallafall inriktade att skicka oss till Gbg, ifall inget hjälper.

Spolningen gör inte alls ont,jag kände verkligen ingenting.Undrade om han överhuvudtaget gjorde nåt och han var helt förvånad efteråt över att jag var så oberörd,haha! Men tyvärr hjälpte det inte mig men det är ju så olika.
    Tycker du ska göra spolning sen Pergo om det inte hjälper kan ni gå vidare med ivf.
  • Fru Karlsson
    Chasingdreams skrev 2014-08-21 15:08:36 följande:

FruKarlsson: Kul att du också hittat hit, men tråkigt att ni inte heller har lyckats än. Förstår att det måste vara frusterande med svaga plus följt av mens. Hoppas ni kan få mer hjälp på traven snart. Jag skriver främst på min blogg, men tittar ibland in i detta forumet. Barnlöshet påverkar onekligen relationen. Det positiva är att både jag och sambon har märkt vikten av att kommunicera.

M och m: Skönt att mötet gick bra. Jag börjar spraya imorgon. Min sambo ville inte ta ett tre pack så vi kommer betala per gång. Vår gynekolog sa dock att det positiva med det är att man oftast kan komma billigare undan genom frysåterföringar. Jag hade dock gärna tagit ett tre pack. Skönt att ha det fixat liksom. Men som du skriver är det inget billigt. Men det är tur att högkostnadsskydd gäller. Själv lägger vi ca 1900 på Synarela och sen tillkommer sprutor m.m.

Gweny: Skönt att du fick tag i läkaren. Jag kände knappt genomspolningen alls. Det obehagligaste tyckte jag var när de skulle få utrustningen på plats för då hade de någon ballong som de blåste upp. Kände mig lite yr när jag ställde mig upp efteråt, men det var inte så farligt. Hoppas allt går bra!

Ja det är verkligen frustrerande och hopplöst,man ger upp varje gång men det kan man inte göra ju.Nu hoppas vi att pergotime ska hjälpa oss till äl i September.
    Vi kan inte göra ivf för bara min sambo som har fast inkomst och vi har redan lite lånSkäms Får man fråga vad ett försök kostar? Här ingår inte högkostnadsskyddet eller något gratisförsök:(
  • Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-08-21 20:29:21 följande:

Ett färsk försök 32000kr och återinföring av Frysta kostar 13000kr exkl de 4000kr det kostar att frysa. Så tycker 3-pack kändes bäst

Oj jäklar vad dyrt!! Hjälper inte pergotime oss så vet vi inte hur vi ska gå vidareGråter
  • MoM11

Hej!
    Här är en till...
    Har ett barn som blev till direkt efter ppillerstopp, började sedan direkt efter amningen försöka med syskon och då plötsligt funkade det inte! Över 2 år har vi försökt. Gjort alla kontroller och allt ser fint ut. De säger bara att det är åldern (men jag har bra amh osv).
    Någon av er andra som har fått någon förklaring på vad som är fel? Jag funderar på om något kan ha hänt vid förlossningen men det är inget jag fått något gehör för.

• M  och  M
    MoM11 skrev 2014-08-22 14:29:26 följande:

Hej!

Här är en till...

Har ett barn som blev till direkt efter ppillerstopp, började sedan direkt efter amningen försöka med syskon och då plötsligt funkade det inte! Över 2 år har vi försökt. Gjort alla kontroller och allt ser fint ut. De säger bara att det är åldern (men jag har bra amh osv).

Någon av er andra som har fått någon förklaring på vad som är fel? Jag funderar på om något kan ha hänt vid förlossningen men det är inget jag fått något gehör för.

Välkommen! Nä ingen förklaring. Funderar på samma som du, något måste ju hänt under förra graviditeten eller förlossningen som gör det svårare, någon slags förändring. Vad vet jag inte, men nåt som inte läkare, undersökningar och kontroller kan se...
  • Gweny

Tack för eran peppning inför spolningen, får hoppas det inte blir så jobbigt för mig heller då.
    Har precis haft 1a pergotime kuren, sluppit några biverkningar än så länge och laddar nu inför en förhoppningvis äl med ett fint ägg. håll tummarna.

MoM11>> Välkommen till oss. Trist att det blivit så för er! Just när man inte får några svar på varför heller.   

• Fru Karlsson
    MoM11 skrev 2014-08-22 14:29:26 följande:

Hej!
    Här är en till...

Jag tänker också så att något måste blivit fel.Men barnmorskan som förlöste sa att allt var som det skulle,allt kom ut o så inga fel.Gjort ultraljud på livmoder och ägg allt ser fint ut.Ägglossar varje månad och har fertilt äl sekret och allt men inget händer.Sambon gjorde ju ett hemmatest som visade att han hade bra antal men mer vet vi inte.Jag tycker också det är jättekonstigt eftersom jag med blev gravid snabbt med första.Jag skulle gärna vilja veta varför och tänker ständigt på vad som är fel.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?