• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Känns ju som om man har brist på allt när man börjar läsa och ingen av kroppens funktioner funkar. .

• Kingston

Ja tyvärr tror jag att jag aldrig kommer få mitt facit på vad som är fel på mig... Mitt fel är nog helt enkelt att jag fick utomkveds och opererade bort en äggledare.
    Dessförinnan hade jag ju tydligen lätt för att bli gravid *suck*
    Känner mig riktigt bitter ikväll...

• M  och  M

Ja sån bitterhet slår verkligen till ibland! :-\

Tycker du krämen verkar bra då? Jag minns jag tyckte det var lite krångligt när jag skulle börja och sluta med den och hur mkt jag skulle smörja med, mg hit och dit som var svårt att veta ur en tub liksom...

• Kingston

Har inte börjat ännu men tycker inte det verkar så krångligt...
    Man börjar vid äl och slutar vid mens och man använder en klick stor som en ärta. Det ska nog gå bra!
    Men jag är mer nervös för hur det kommer påverka mig...

• M  och  M

Men det var ju nåt att mensen inte kom igång förrän man slutade. Att man skulle fortsätta till dag tolv utifall att man blivit gravid. Hade man det skulle man fortsätta om inte skulle man sluta och då skulle mensen komma. Så man liksom mixtrade ju på nåt vis med cykeln kändes det som..

• Kingston

Så läste inte jag det... Men hur som helst kommer jag sluta med den på bim oavsett. Vill inte förskjuta cykeln i onödan

• Kingston

Det är den ju självklart!
    Men tänk vilken sorg för de båda familjerna... Som om saker och ting inte var jobbigt nog som det var...

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?