• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Alltså nånting måste ju seriöst förändras ordentligt i en kvinnas kroppen efter en graviditet och förlossning! Jag tänker vi som fått barn tidigare men nu går det inte alls. Och man har ju hört flera exempel på tvärtom också. Till exempel min kompis som kämpade fyra år för ditt barn som kom till via ivf. Sju månader efter det barnet kom var hon gravid spontant! Vad är det som gör dessa förändringar? Kan inte bara vara slumpen eller att du slappnar av si eller så...

• Gweny
    M och M skrev 2014-08-17 08:34:22 följande:

Alltså nånting måste ju seriöst förändras ordentligt i en kvinnas kroppen efter en graviditet och förlossning! Jag tänker vi som fått barn tidigare men nu går det inte alls. Och man har ju hört flera exempel på tvärtom också. Till exempel min kompis som kämpade fyra år för ditt barn som kom till via ivf. Sju månader efter det barnet kom var hon gravid spontant! Vad är det som gör dessa förändringar? Kan inte bara vara slumpen eller att du slappnar av si eller så...

väldigt bra fråga..... undrat detsamma 100 ggr! Blir liksom ett hån när man ändå lyckats innan och nu plötsligt vill inte kroppen alls samarbeta!! Vi trodde ju först det berodde på min sambos simmare, då han inga barn har.... men tjiii fick jag.
  • M  och  M

Ett återbud på IVF-kliniken på onsdag morgon som vi kan ta om vi vill. Så nu verkar det dra igång. Delade känslor.. Känns bra att det är på g men samtidigt är jag livrädd att det inte ska gå vägen nu heller..

• Gweny
    M och M skrev 2014-08-18 16:02:41 följande:

Ett återbud på IVF-kliniken på onsdag morgon som vi kan ta om vi vill. Så nu verkar det dra igång. Delade känslor.. Känns bra att det är på g men samtidigt är jag livrädd att det inte ska gå vägen nu heller..

Oj spännande! Förstår det är klyvna känslor inför det. Men du ska se att det kommer gå bra.
  • Anceka m D
    M och M skrev 2014-08-19 06:31:17 följande:

När i en cykel börjar dom med ett program på ivf?

Det beror på om man kör långa eller korta metoden. Med korta började jag på dag 5 har jag för mig, efter att ha gjort ett ultraljud innan.
  • M  och  M

Jag kommer vara på dag 7 på mötet imorgon, så kanske måste vänta en cykel till då...

Egentligen skulle jag varit på dag 2 eller 3 om inte jag hade fått. Mens ovanligt tidigt denna månad...

• Anceka m D
    M och M skrev 2014-08-19 11:52:26 följande:

Jag kommer vara på dag 7 på mötet imorgon, så kanske måste vänta en cykel till då...

Egentligen skulle jag varit på dag 2 eller 3 om inte jag hade fått. Mens ovanligt tidigt denna månad...

Då blir det nog nästa cykel, de brukar vilja planera lite och så är det ju mediciner som ska hämtas som kan behöva beställas av apoteket osv.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?