• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Vilket ämne i kroppen ger ömma bröst?

Jag får det så oregelbundet på nåt vis. Ibland vid ägglossning, ibland en vecka innan mens ibland vid mens. Konstigt tycker jag.... Eller?

• M  och  M

Hur tänker ni med koffein? Begränsar eller undviker ni det? Har gjort det några månader men verkar ju inte spela någon roll...

• Kingston

Progesteron ger ömma bröst...
    Ska i dagarna börja med den där krämen och se om det ger någon effekt mot pms-besvären bl.a. Får se hur det går. Lite nervös faktiskt. Har även börjat med bidrottninggele också.

Intar inget koffein och har aldrig gjort. Ganska skönt att jag åtmn. inte behöver tänka på det!

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-08-06 19:49:20 följande:

Progesteron ger ömma bröst...

Ska i dagarna börja med den där krämen och se om det ger någon effekt mot pms-besvären bl.a. Får se hur det går. Lite nervös faktiskt. Har även börjat med bidrottninggele också.

Intar inget koffein och har aldrig gjort. Ganska skönt att jag åtmn. inte behöver tänka på det!

För mycket Progesteron eller? Kommer det vid olika perioder under cykeln...? Enligt tester var ju nivån okej
  • M  och  M
    Kingston skrev 2014-08-07 10:18:37 följande:

www.hormoni.se/pms_och_barnloshet.php

Tack för svaret! Är det det jag har då... Är ju konstigt när proverna inte visade någon liten mängd... Har ingen andra direkta tecken på pms heller vad jag kan tycka..

Finns det inga tabletter de gör reklam för om man har östrogendominans? Gillade inte krämen..
  • Kingston

Vet inte om det kan vara så att utredningen kanske gjordes under en period i cykeln då du inte hade några större förändringar i hormonerna?
    Kanske är det bara som så att alla individer reagerar olika mycket eller lite på de olika hormonnivåerna?
    Dvs att det finns ett "normalvärde" men att du och alla andra känner av det på olika sätt. En del kanske inte känner av något alls medan andra känner av jättemkt så fort nivåerna höjs och sänks minimalt...
    Det är min teori och jag tror att kunskapen om fertilitet är alldeles för dålig i dagsläget.
    Forskningen har inte kommit tillräckligt långt i dessa frågor helt enkelt...

Vet inte om det finns några piller receptfritt (har inte undersökt saken närmare) men det finns alldeles säkert i någon form.

Har du testat bidrottninggele?
    Det skall ju ha en "neutraliserande" effekt vad jag har förstått och jag måste säga att jag faktiskt märkt att jag känner mig mer stabil och symptomfri trots att bara ätit det en kort period. Det återstår att se hur jag kommer må under äl och mens då det brukar vara som värst!

• M  och  M

Blir galen då man inte har en aning! Man vill lita på sjukvårdens tester men gör det ä då inte. Men jag vet inte själv vad jag tror heller. Och vågar inte testa då min cykel mest blivit rubbad då jag gjort det...

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?