• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Så fort en film ikväll med världens sötaste bebis och jag vill jag vill jag vill jag vill!

• Gweny
    M och M skrev 2014-08-23 22:00:47 följande:

Tror faktiskt inte det går att sätta sig in hur det känns att vara i den här situationen. Jag har vänner som vet om hur vi kämpat och som vet hur dåligt jag mår och som jag ändå kan prata med, som har fått bebisar under tiden vi kämpat. Men de kan ändå komma med såna klumpiga konstiga jobbiga kommentarer eller saker att säga att man känner att va fan säger du så för när du vet vad jag går igenom. Men det är som att de inte förstår. Vet inte. Om man kan kräva det.. Jobbigt men sant.

några få vänner vet om det, men ingen av dem kan sätta sig in i hur det verkligen känns. dem hade inga problem själva. Har också fått klumpiga kommentarer... finns ett långt irriterande om det i min blogg bla...  folk borde tänka sig för vad dem säger.
  • M  och  M

Blä för att jobba heltid och förlora tid med det enda barn man har! Detta för att eventuellt få full föräldrapenning OM vi lyckas få ett barn till. Frågan är om det var värt det... :-\ I och för sig för att finansiera slutsumman till IVF också då..

• Gweny
    M och M skrev 2014-08-24 22:23:48 följande:

Blä för att jobba heltid och förlora tid med det enda barn man har! Detta för att eventuellt få full föräldrapenning OM vi lyckas få ett barn till. Frågan är om det var värt det... :-\ I och för sig för att finansiera slutsumman till IVF också då..

Jag vill också egentligen gå ner i arbetstid igen, men vill ju jobba mer just för föräldrapenningen....
  • Chasingdreams

Mom11 och Kingston: Kul att ni hittat till min blogg. Ni är så välkomna :). Bloggen är mitt sätt att skriva mig igenom allt. Att förhindra att jag bli galen av alla tankar som far runt.

M och M: Jag jobbar 90%. Är ledig varannan måndag. På sikt skulle jag nog vilja gå ner till 80%. Det känns som om man ska jobba hela livet igenom och jag vill inte riskera att missa nåt eller stressa ihjäl mig.

Nu är jag inne på spraydag 4. Känner inget speciellt, men jag fortsätter och hoppas att sprayen fungerar. Nedregleringen ska kollas om drygt två veckor.

• M  och  M

Jag jobbade 80% förra året, fem dagar i veckan Men kortare dagar. Suveränt!

• Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-08-24 22:23:48 följande:

Känner igen tanken precis.Jag har bara ett sysselsättningsjobb på halvtid och känner också pressen att jobba upp föräldrapenningen.Men känns tråkigt att offra tiden med sonen som du säger.Verkar ändå inte kunna bli gravid...
    Det skulle ta en evighet för oss och spara till ivf ändå,jag har väntat tillräckligt
    Men det är orättvist det där med föräldrapenningen.Jag hade jätttelite när sonen var liten och det var såå tufft ekonomiskt och där vill man ju inte hamna igen! Men nu har sambon fast i alla fall
  • Fru Karlsson
    Chasingdreams skrev 2014-08-25 06:32:07 följande:

Mom11 och Kingston: Kul att ni hittat till min blogg. Ni är så välkomna :). Bloggen är mitt sätt att skriva mig igenom allt. Att förhindra att jag bli galen av alla tankar som far runt.

M och M: Jag jobbar 90%. Är ledig varannan måndag. På sikt skulle jag nog vilja gå ner till 80%. Det känns som om man ska jobba hela livet igenom och jag vill inte riskera att missa nåt eller stressa ihjäl mig.

Nu är jag inne på spraydag 4. Känner inget speciellt, men jag fortsätter och hoppas att sprayen fungerar. Nedregleringen ska kollas om drygt två veckor.

Jag följer också din bloggGlad 
    Man behöver skriva av sig och få ut alla tankar och känslor på nåt sätt.
    Jag har funderat på och göra en blogg genom facebook om vardagen och detta men vill inte alla ska veta.Hoppas ni lyckas och håller tummarna för er!
  • M  och  M

Får inte ni andra nå fel då andra, typ på jobbet, pratar och ökar och ska berätta om diskutera sina, ursäkta, men triviala problem? Okej i deras liv är det ett problem, och förlåt men JAG ÄR INTE INTRESSERAD, JAG VILA INTE HÖRA. DITT PROBLEM ÄR EN FIIIIIIIS I RYMDEN!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?