• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-08-25 11:06:45 följande:
    Jag följer också din bloggGlad 
    Man behöver skriva av sig och få ut alla tankar och känslor på nåt sätt.
    Jag har funderat på och göra en blogg genom facebook om vardagen och detta men vill inte alla ska veta.Hoppas ni lyckas och håller tummarna för er!
    Gör en vanlig blogg, där du kan vara anonym då?

Jag är anonym i min blogg, vill inte att våra nära och kära ska veta om hur vi har det nu faktiskt. Bara en nära vän som har min länk dit, annars är det ingen som jag känner så. Väldigt skönt att få ur sig sina tankar och frustration i detta...  
  • Gweny
    M och M skrev 2014-08-27 08:14:46 följande:

Får inte ni andra nå fel då andra, typ på jobbet, pratar och ökar och ska berätta om diskutera sina, ursäkta, men triviala problem? Okej i deras liv är det ett problem, och förlåt men JAG ÄR INTE INTRESSERAD, JAG VILA INTE HÖRA. DITT PROBLEM ÄR EN FIIIIIIIS I RYMDEN!

skoja.... verkligen i-landproblem dem sitter och ältar ibland. Blir så trött på folk ibland och man vill bara gå därifrån eller säga till dem att hålla tyst.    
  • Gweny
    M och M skrev 2014-08-28 18:35:58 följande:

Sista försöket innan hoppet ligger på ivf

håller tummar och tår!
  • Liten till

Hej! Får man vara med här? Vi har försökt i ett år nu att få syskon till sonen som blir 6 i december. Ett ma i mars och bara blanka test efter det

Hopplöst att längta och vänta månad efter månad, men vad ska man göra?

BIM nästa fredag ungefär, orkar inte testa med ÄL stickor längre. Försöker att slappna av. Tror ändå inte det blev nåt denna månad heller.

Skulle vara skönt att få dela lite tankar med fler i samma sits?

• M  och  M
    Liten till skrev 2014-08-28 20:47:33 följande:

Hej! Får man vara med här? Vi har försökt i ett år nu att få syskon till sonen som blir 6 i december. Ett ma i mars och bara blanka test efter det

BIM nästa fredag ungefär, orkar inte testa med ÄL stickor längre. Försöker att slappna av. Tror ändå inte det blev nåt denna månad heller.

Välkommen! Vi vet alla här inne vilken Skit detta är så varsågod att spy ut allt här!
  • Gweny
    Liten till skrev 2014-08-28 20:47:33 följande:

absolut, välkommen till oss.
  • Liten till

Tack! Vilket välkomnande!

Nu är det en vecka kvar till BIM och fast jag har försökt jobba hårt på att inte bry mig så mycket (gick faktiskt skapligt under semestern iaf )så börjar jag såklart funder och känna efter nu. Hopplöst. Och efter ma så har jag haft symptom som illamående, små spänningar i tjejmagen, trött och lite ont i brösten, före VARJE jävla mens. Med allt hopp att det tagit sig då såklart. Och varför vara annorlunda denna gång, vaknade och mådde sådär svagt illa inatt, och då vet jag att inte ens OM jag vore gravid så skulle jag må illa redan nu. Blä blä blä. Inte blir det bättre när man är hemma med en son som haft krupphosta hela natten heller. Lagom pigg och glad man är. Ursäkta för allt klagande, men det var väldigt skönt ska nu veta

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?