• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Fru Karlsson

Det man kan göra är hydroskopi.Då de kollar livmodern genom titthålskamera noggrant för o se avvikelser som kanske gör ägget inte fäster.Jag inbillar mig att det är något som är fel och ska göra en sån undersökning.

• Fru Karlsson
    Gweny skrev 2014-08-22 15:00:14 följande:

Tack för eran peppning inför spolningen, får hoppas det inte blir så jobbigt för mig heller då.
    Har precis haft 1a pergotime kuren, sluppit några biverkningar än så länge och laddar nu inför en förhoppningvis äl med ett fint ägg. håll tummarna.

MoM11>> Välkommen till oss. Trist att det blivit så för er! Just när man inte får några svar på varför heller.   

Jag ska också börja med pergotime i September!:) Äntligen.
    Vad tänker du kring tvillingfödsel och denna behandling? Frågade min läkare hur stor risk det var men mycket liten sa han men har ju läst och hört de som fått det av dem.Är livrädd för det.Känns hemskt och säga när man kämpat såhär länge men det vill vi inte ha.
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-08-22 16:05:10 följande:
    Jag ska också börja med pergotime i September!:) Äntligen.
    Vad tänker du kring tvillingfödsel och denna behandling? Frågade min läkare hur stor risk det var men mycket liten sa han men har ju läst och hört de som fått det av dem.Är livrädd för det.Känns hemskt och säga när man kämpat såhär länge men det vill vi inte ha.
    Åh vad bra!  Hoppas det ska hjälpa oss nu. Jag är självklart nervös inför detta med tvillingfödsel, 1/10 är ju lite väl stor chans.... Sambon tycker det är lite spännande, men jag föredrar nog ett barn i taget, som du säger lite taskigt att säga så när man längtar så. Samtidigt....hellre tvillingar än inga barn alls.  

Min läkare sa att risken är väldigt liten på enkeldos, sen börjar inte min med vul innan dubbel och trippeldos, det gör det ju lite nervöst med.  
  • MoM11

Fru Karlsson var kan man göra hydroskopi och är det något du betalar själv? Har hört om hysteroskopi och lapraskopi men förstår inte direkt skillnaden.

Jag tar pergotime denna månad. Tog det förra också, samt ett antal huskurer. Mensen var 5 dagar sen så jag fick upp hoppet Har tagit pergo förut, för ca ett år sedan men utan resultat. Har även 2 misslyckade ivf bakom mig. Skulle egentligen kört igång med tredje nu i augusti men kände att jag inte orkade, samt att det känns onödigt att lägga över 30 papp om det ändå är något som gör att det inte fäster.
    Har även börjat med lchf kost som jag åt när jag blev gravid sist.

• M  och  M

Om man enligt tester av Progesteron har ägglossning är det någon idé att ta pergotime då?

Undrar också om den undersökning av livmodern. Tänk om man fått befruktade Ägg flera gånger men de inte vill fästa... Hur vet man det..? Och då hjälper ju inte ivf heller... Ska ju ta såna Progesteron-tabletter efter insättning så de kanske kan hjälpa då....?

Jag har ätit lchf i 1 1/2 år. Men eftersom jag inte hade några problem med nåt innan, vikt eller mens etc så har det inte gjort någon skillnad på det. Bara att jag mår allmänt bättre.

• M  och  M

Frågade läkaren på IVF-kliniken om pergotime men eftersom han sa att det såg ut som på testerna att jag hade ägglossning så trodde han inte det skulle göra så stor skillnad. Spolning trodde han inte heller skulle hjälpa iom att mina äggledare ser fina ut, ser ut som fri passage och ingen vätska osv...

• Chasingdreams

M och m: Det är just det jag också är rädd för. Att ett embryo inte vill fästa när man hela tiden misslyckas. Jag har ju ett litet myom som konstaterades vid genomspolningen, men de har bedömt att det inte bör påverka våra chanser, men självklart undrar jag... I och med min sambos utslag på spermaprovet är det dock troligast orsak till att inget händer. Vi har ju så få spermier att inte ens vanlig ivf fungerar så hur skulle vi då kunna lyckas på egenhand. Men samtidigt, varför gick det på första försöket med sonen.

Idag har jag i alla fall börjat spraya så nu är vi igång!

FruKarlsson: Vår IVF kostar ca 30000. Skönt att du får prova pergotime. Det ska ju ge bättre äggkvalite även om man har ägglossning.

• Gweny
    Kingston skrev 2014-08-23 14:21:43 följande:

Var tvungen att åka in till babyproffsen idag... Förstå vilken plåga!

fy, tror dig. IKEA är tyvärr ett ställe man ser väldigt mycket magar och nyfödda på. Men dit vill man ju åka ibland, så bara att självplåga sig lite.
  • Kingston

Ja det är på ikea, babyproffsen och Gekås (Ullared) alla gravida hänger... Riktigt otrevliga ställen nu för tiden. Men man blir duktig på att bita ihop!

Har en riktig svacka idag känner jag...
    BLIR DET ALDRIG VÅRAN TUR?!?!?!?!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?