• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Kingston

Liten till: hehe det är bara att klaga på! Jag har också samma känningar som du. Men jag tror det är pms i mitt fall. För några plus på stickan får jag då inte iaf...

Nu verkar det som om hela familjen åker på dunderförkylningen Allan också! Suck! Typiskt inför äl... Vem orkar ha sex med hela huvudet fullt av snor???
    Enda positiva är väl att immunförsvaret e kasst :)

• Liten till
    Kingston skrev 2014-08-29 18:00:22 följande:

Liten till: hehe det är bara att klaga på! Jag har också samma känningar som du. Men jag tror det är pms i mitt fall. För några plus på stickan får jag då inte iaf...

Nu verkar det som om hela familjen åker på dunderförkylningen Allan också! Suck! Typiskt inför äl... Vem orkar ha sex med hela huvudet fullt av snor???

Enda positiva är väl att immunförsvaret e kasst :)

Ja man får ju försöka hitta det positiva i det som går

Och man blir ju verkligen ännu mer sugen att försöka få till det när man vet att man måste just de dagarna.. Hoppas er förkylning släpper och att helgen blir riktigt mysig istället
  • M  och  M

Idag viskar en av mina arbetskamrater när hon kommer ut från toan: jag for ingen mens.

Och ursäkta oavsett om jag var i denna situation eller inte så vill inte jag höra om bekantas menssituation. Jag fick bara ur mig ett "spännande".

Saken är den att dom bara har ett barn också på 3 1/2 år. Med en äldre karl som har vuxna barn sen tidigare. Så säger hon sen att ja dom har ju som bestämt att de bara ska ha ett barn och hon har väl som kommit till ro med det nu och accepterat det. Men tänkt då om det skulle misslyckad och bli ändå säger hon. Risken är väl väldigt liten men...

Men gaah skona mig! Eller vrid om kniven lite till. Vad fan ska jag säga?! Ingen rolig situation jag hamna i.

• M  och  M

Som ett hån att varje dag på jobbet styr barnvagnar också :-\ Kräk Kräk Kräk.

• Fru Karlsson

Usch vad jobbigt sånt är.Det är som en käftsmäll verkligen!
    Vet många som blivit gravida utan ens försökt bara "hoppsan ja det blev bara så hihi" Sånt är som ett hån och man känner sig misslyckad när man själv inte kan bli gravid.Att jag skulle bli gravid oplanerat finns inte på världskartan,det går inte här.Såg en dokumentär på fyran för ett tag sen om ivf och läkaren där beskrev barnlöshet och infertilitet precis som man känner."Det känns som en sjukdom som inte går och bota,man tänker på det när man vaknar när man lägger sig alla dygnets timmar" Precis så är det

• Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-08-29 22:49:55 följande:

Usch vad jobbigt sånt är.Det är som en käftsmäll verkligen!
    Vet många som blivit gravida utan ens försökt bara "hoppsan ja det blev bara så hihi" Sånt är som ett hån och man känner sig misslyckad när man själv inte kan bli gravid.Att jag skulle bli gravid oplanerat finns inte på världskartan,det går inte här.Såg en dokumentär på fyran för ett tag sen om ivf och läkaren där beskrev barnlöshet och infertilitet precis som man känner."Det känns som en sjukdom som inte går och bota,man tänker på det när man vaknar när man lägger sig alla dygnets timmar" Precis så är det

såg också den, stämde så bra som han sa. Det upptar verkligen ens hela dag, går ju inte att styra bort när man överallt ser andras magar och bebisar heller.

Idag ska en fd svägerska ha dop för sitt barn, och det gör så ont i mig av avundsjuka...hon av alla lyckades och ska nu fira, medan jag sitter här och är inte ens gravid, är så förbannat orättvist....
  • Liten till

Hur är det med er andra, någon som snart är vid bim eller gör ni alla olika ivf mm?

Tjuvtestade i morse, äl + 8 och det var i allafall inte heeelt blankt. Så spök eller i te det gav i allafall hopp.

• Fru Karlsson
    Gweny skrev 2014-08-30 11:15:02 följande:
    såg också den, stämde så bra som han sa. Det upptar verkligen ens hela dag, går ju inte att styra bort när man överallt ser andras magar och bebisar heller.

Idag ska en fd svägerska ha dop för sitt barn, och det gör så ont i mig av avundsjuka...hon av alla lyckades och ska nu fira, medan jag sitter här och är inte ens gravid, är så förbannat orättvist....
    Ja sådana tillställningar är så jobbiga.Man måste inte komma men svårt när det är dop.Min svägerska får sitt femte nu i Oktober.Känns inte så kul och komma och gratulera en annans barn och ge present.Så jag har sagt till sambon att han får åka dit själv,han förstår som tur är,vad hon kommer tycka skiter jag faktiskt fullkomligt i då vi inte ses så mycket ändå.Är inte intresserad av andras bebisar just nu.Det är bara så..
  • Fru Karlsson

Vilken snabb Lh ökning jag fått denna gången! Igår fick jag blinkande smiley och idag fast smileySkrattande Vi har såklart myst så mycket vi kan och tänkte få till två gånger imorn om vi får tid enligt planen dåFlört Hoppas för allt jag har att vi lyckas denna sista gång innan jag får pergotime.Dessvärre har jag också blivit förkyld och är såå trött,så typiskt men vi måste...Nån som vet hur kvaliten på simmarna påverkas om mannen är sjuk? Han är bättre nu men varit sjuk hela veckan och var förkyld när han lämnade in provet.Är så orolig att det ska ställa till det och blir det dåligt resultat vet man ju inte om det beror på han var sjuk eller om det alltid varit så,ni förstår vad jag menar :) Jaja,han får väll göra om i värsta fall

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?