• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Kingston

Liten till: låter spännande med annalkande bim! Hoppas hoppas hoppas!
    Själv fick jag mens ganska nyligen så det sket sig denna gången med.

MEN för att nämna något positivt idag också så verkar det som om bidrottninggelen funkar bra på mig *jihooo*!
    Ingen pms och mensen kom exakt på dag 28, vilket den inte gjort på snart ett år... Så det måste ju vara bra iaf?!

Fru Karlsson
    Här e vi också dunderförkylda. Har ju hört att det är bra med dåligt/nedsatt immunförsvar när det gäller kvinnans fertilitet men jag är också väldigt nyfiken på hur det påverkar mannen! Kan inte tänka mig att hans simmare blir bättre av feber ock sånt iaf

• M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-08-30 14:00:43 följande:

Vilken snabb Lh ökning jag fått denna gången! Igår fick jag blinkande smiley och idag fast smiley Vi har såklart myst så mycket vi kan och tänkte få till två gånger imorn om vi får tid enligt planen då Hoppas för allt jag har att vi lyckas denna sista gång innan jag får pergotime.Dessvärre har jag också blivit förkyld och är såå trött,så typiskt men vi måste...Nån som vet hur kvaliten på simmarna påverkas om mannen är sjuk? Han är bättre nu men varit sjuk hela veckan och var förkyld när han lämnade in provet.Är så orolig att det ska ställa till det och blir det dåligt resultat vet man ju inte om det beror på han var sjuk eller om det alltid varit så,ni förstår vad jag menar :) Jaja,han får väll göra om i värsta fall

Jag är imponerad, två gånger på en dag! Vi har fått till det två gånger på en månad vi.
  • Liten till
    Kingston skrev 2014-08-30 15:38:29 följande:

Liten till: låter spännande med annalkande bim! Hoppas hoppas hoppas!

Själv fick jag mens ganska nyligen så det sket sig denna gången med.

MEN för att nämna något positivt idag också så verkar det som om bidrottninggelen funkar bra på mig *jihooo*!

Ingen pms och mensen kom exakt på dag 28, vilket den inte gjort på snart ett år... Så det måste ju vara bra iaf?!

Fru Karlsson

Här e vi också dunderförkylda. Har ju hört att det är bra med dåligt/nedsatt immunförsvar när det gäller kvinnans fertilitet men jag är också väldigt nyfiken på hur det påverkar mannen! Kan inte tänka mig att hans simmare blir bättre av feber ock sånt iaf

Dunderförkylning verkar vara nåt som går. Jag ligger däckad på soffan. Därför jag är ovanligt superaktuella här på fl, brukar inte vara inne riktigt så här mycket

Men kan det alltså vara positivt att vara förkyld nu när ägget ska/har fäst sig?! Det låter ju bra för min del!

Vad äter man bidrottniggele för?
  • Liten till
    Fru Karlsson skrev 2014-08-30 14:00:43 följande:

Vilken snabb Lh ökning jag fått denna gången! Igår fick jag blinkande smiley och idag fast smiley Vi har såklart myst så mycket vi kan och tänkte få till två gånger imorn om vi får tid enligt planen då Hoppas för allt jag har att vi lyckas denna sista gång innan jag får pergotime.Dessvärre har jag också blivit förkyld och är såå trött,så typiskt men vi måste...Nån som vet hur kvaliten på simmarna påverkas om mannen är sjuk? Han är bättre nu men varit sjuk hela veckan och var förkyld när han lämnade in provet.Är så orolig att det ska ställa till det och blir det dåligt resultat vet man ju inte om det beror på han var sjuk eller om det alltid varit så,ni förstår vad jag menar :) Jaja,han får väll göra om i värsta fall

2ggr?! Det var att ligga i

Hoppas det ger resultat. Här är jag glad om det blir dagarna efter varann runt ÄL.
  • Kingston

Liten till: Bidrottningsgele sägs vara bra för främst pms och klimakteriebesvär. Men även för att främja fertiliteten och äggen.
    Vad som är sant vet jag inte, men är man desperat (som jag) så är man beredd att prova vad som helst.
    Jag ser fertiliteten som ett plus men är jätteglad för att det tog bort både pms och mensvärk. Funkar skitbra på den fronten för mig iaf.
    Men jag får väl lägga ner det nu när man ska på läkarbesök och lämna nya prover osv. Vill ju ge en så rättvis bild som möjligt så att man kanske kan få svar på frågorna. Hoppas kan man ju iaf göra ;)

• Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-08-30 16:53:26 följande:
    Jag är imponerad, två gånger på en dag! Vi har fått till det två gånger på en månad vi.
    JajjemenFlört Man får ju ligga i så mycket man kan för att förbättra chanserna.Och jag som sa för några veckor sen jag inte ville ha mer sexOskyldig Sambon gör det gärna ofta så han säger aldrig nej:) Konstigt nog blir jag ändå inte gravid men vi får se denna gång.Igår på eftermiddan blev det och tidigt i morse,passade på medans sonen sovTungan ute Vi har sagt ikväll också.Jag har också mer lust vid äl som nu så det faller sig naturligt att det blir så och sambon tackar inte nej
  • Fru Karlsson
    Liten till skrev 2014-08-30 17:56:59 följande:
    2ggr?! Det var att ligga i

Hoppas det ger resultat. Här är jag glad om det blir dagarna efter varann runt ÄL.
    Har hört man ska ligga så mycket som möjligt vid äl särskilt om man har svårt för och bli gravid, har väll turen och ha en underbar man som alltid vill ocksåGlad
    Men efter äl brukar det inte bli lika ofta men oftast tre fyra gånger i veckan
  • Gweny
    Liten till skrev 2014-08-30 12:39:11 följande:

Hur är det med er andra, någon som snart är vid bim eller gör ni alla olika ivf mm?

Tjuvtestade i morse, äl + 8 och det var i allafall inte heeelt blankt. Så spök eller i te det gav i allafall hopp.

Jag inväntar BIM nu, men har låga förhoppningar. Ska in imorgon och ta blodprov, för att se om jag haft ÄL.
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-08-31 18:47:21 följande:
    JajjemenFlört Man får ju ligga i så mycket man kan för att förbättra chanserna.Och jag som sa för några veckor sen jag inte ville ha mer sexOskyldig Sambon gör det gärna ofta så han säger aldrig nej:) Konstigt nog blir jag ändå inte gravid men vi får se denna gång.Igår på eftermiddan blev det och tidigt i morse,passade på medans sonen sovTungan ute Vi har sagt ikväll också.Jag har också mer lust vid äl som nu så det faller sig naturligt att det blir så och sambon tackar inte nej
    vad bra att ni kan få till det mycket!
    min får tyvärr prestationsångest ibland, så är väldigt frustrerande imellanåt.  
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?