• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-08-31 18:50:09 följande:

Har hört man ska ligga så mycket som möjligt vid äl särskilt om man har svårt för och bli gravid, har väll turen och ha en underbar man som alltid vill också

Men efter äl brukar det inte bli lika ofta men oftast tre fyra gånger i veckan

Trevligt för er att ni har lust kvar! Försöken till syskon har dödat vår rätt mkt. Har bara sex på äl-veckan. Sen orkar vi inte.
  • Fru Karlsson

Lusten har varit upp och ner här med särskilt efter förra mensen.Då sa jag att jag inte ville mer, men sex är så viktigt i förhållandet och hur kul är det att era sambos/män hellre tillfredsställer sig själva istället för och ha sex med er? Gillar inte jag i alla fall.Har tur som har en man som hellre vill mysa med mig och vi gör det ju för att det är skönt också såklartGlad 
    Sen måste jag tro på att vi ska lyckas och hoppas för allt jag har att det ska gå!:)

• Liten till

Idag är en skitdag. Skitdag på jobbet. Skitblankt på gravtest i morse. Skittrött. Skitont i huvudet.

SKIT SKIT SKIT

så hade en jobbarkompis son är barnledig med sig sin super lilla 2månaders när hon hämtade barn i skolan idag, en annan jobbarkompis hade fått den 20 och kom med barnvagn i morse, plus 3 olika mammor med enorma bebismagar som ska ha ungefär i oktober när jag skulle haft. Inte roligt alls.

• Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-09-01 11:57:27 följande:

Lusten har varit upp och ner här med särskilt efter förra mensen.Då sa jag att jag inte ville mer, men sex är så viktigt i förhållandet och hur kul är det att era sambos/män hellre tillfredsställer sig själva istället för och ha sex med er? Gillar inte jag i alla fall.Har tur som har en man som hellre vill mysa med mig och vi gör det ju för att det är skönt också såklartGlad 
    Sen måste jag tro på att vi ska lyckas och hoppas för allt jag har att det ska gå!:)

Det är inte det att han inte vill ha det med mig...men väl i akten, så blir det tyvärr ibland att det inte blir som vi tänkt oss så att säga. Var bättre efter vi fick beskedet vad felet var, men nu när behandling är igång, så har det kommit tillbaka. 
    Jag bryr mig inte om han har kul med sig själv nån gång ibland, är ju bara naturligt, gör ju alla män och många kvinnor med för den delen. Men nu när vi är i verkstaden, är det ju såklart andra puckar.
  • Gweny
    Liten till skrev 2014-09-01 15:12:16 följande:

Idag är en skitdag. Skitdag på jobbet. Skitblankt på gravtest i morse. Skittrött. Skitont i huvudet.

SKIT SKIT SKIT

så hade en jobbarkompis son är barnledig med sig sin super lilla 2månaders när hon hämtade barn i skolan idag, en annan jobbarkompis hade fått den 20 och kom med barnvagn i morse, plus 3 olika mammor med enorma bebismagar som ska ha ungefär i oktober när jag skulle haft. Inte roligt alls.

uch fy vad jobbigt för dig, lider med dig!! Vad jobbigt det är att se andra.
  • M  och  M

Här har liksom försöken företaget lite av glädjen i sexet, det är så förknippat med att försöka nu så när vi inte behöver göra det så är energin och orken slut mentalt hos båda oss trots att vi säkert skulle tycka det var trevligt om vi väl ides.

• Kingston

Jag instämmer helt med i det Gweny skriver.
    Vi har sex men det blir som sagt inte så avslappnat och "gosigt" som det brukar vara. Alla hjärnspöken och misslyckanden gör att man känner det som en uppgift som bara måste genomföras och sedan är det bara vänta och hoppas på bra resultat. Typ nationella provet i matte! Det måste presteras där och då... Inte sedan, inte en annan dag. Sjukt jobbigt!

Jag har inte heller problem med att man "reder sig själv" vare sig man är man eller kvinna. Ibland kan jag tycka det är snarare skönt att man kan få slippa pressen.
    Det kan ju även göra att "suget" efter varann blir större...
    Iaf känner jag så nu när situationen är som den är (och har varit en lång tid nu).

• Liten till

Jaha. Den här dagen som varit pest från början till slut, avslutades med att mensen kom, minst 3 dagar för tidigt denna gång.

Efter ma har jag haft 29 dagar i varje cykel. Och nu 27! (eller 26 kommer inte ihåg)

Har alltid förut haft 28 dagar. Typ på minuten så exakt var den.

Jaha, finns det nåt positivt med att cykeln verkar kortare nu då? Eller är det bara skit det med?

Aja fick en förklaring på varför jag grinat både igår och idag i allafall

BIM den 28 nu då... Ungefär...

• Kingston

Liten till: lider med dig vännen!
    Har också haft en skitmåndag men den har inte innefattat något med mens och barnverkstaden att göra för en gångs skull...

Min cykel var också alltid 28 dagar på minuten förut.
    Sedan blev den 25 och nu, senaste 7 månaderna, har den vart 27...
    Bra eller dåligt? I have no idea! Men jag lyckades få den till 28 nu igen efter en månad med bidrottninggele. Får se vad som händer denna månaden...

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?