• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Ni har aldrig blivit sjukskriven pga hur den här situationen får er att må? Jag menar hela livet påverkas ju. Hur ska man orka? Jag är den som bara kör också. Men egentligen vill jag inte hålla uppe nån fasad längre. Jag vill bara grotta ner mig och aldrig gå utanför dörren. Orka ringe med att jobba eller ta hand om hushållet eller nåt. Men jag vet inte hur mkt som krävs för sjukskrivning...

• Kingston

Jag tänker nog lite tvärt om där M och M.
    Jag vill absolut inte frångå rutiner och absolut inte sitta hemma och gråta och tjuta. Är rädd att jag aldrig skulle ta mig upp igen...
    Nej! Då är jag faktiskt hellre på jobbet så att jag åtmn. ibland kan lägga tankarna på annat.

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-08-14 05:57:27 följande:

Jag tänker nog lite tvärt om där M och M.

Jag vill absolut inte frångå rutiner och absolut inte sitta hemma och gråta och tjuta. Är rädd att jag aldrig skulle ta mig upp igen...

Nej! Då är jag faktiskt hellre på jobbet så att jag åtmn. ibland kan lägga tankarna på annat.

Jag jobbar med små barn, kanske därför jag inte känner mig så lockad... :-\
  • Gweny
    M och M skrev 2014-08-14 11:20:08 följande:

Och inte kan koppla bort tankarna, blir alltid påmind

Ja det kan inte vara lätt då. Nån som skrivit i nån tråd här också som jobbar i en babybutik, det kan inte heller vara lätt.  

Jag har turen att inte ha sånt på mitt jobb och inga som är gravida heller. hög medelålder hos oss.
  • mom2012

Tufft läge när mannen inte är med på noterna. Prata igenom det och kom fram till om ni båda vill att ert barn ska få ett syskon, eller växa upp som ensambarn.

Är det så att båda vill att ert barn ska få växa upp med ett syskon, då behöver ni komma fram till hur ni vill hantera situationen. Tex kan man ha "babysex" när ÄL stickan kräver så, och "mys-sex" spontant däremellan? 

En sådan deal kanske även din man kan köpa? Då blir det inte bara det krävande sexet där man ska bli sugen för att en blå rand på en ÄL sticka säger så.

• Kingston

Vist skrivet Mom2012!

Finns inget värre än att bråka och gnabba med sin partner.
    Har en sån dag idag då jag bara inte klarar av att vara i samma rum som min sambo.
    Blä för honom just nu helt enkelt.
    Vi har inte bråkat om barn eller sex för en gångs skull. Men likväl lika jobbigt...

Hoppas på en bättre dag i morgon :)

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-08-14 20:49:11 följande:

Vist skrivet Mom2012!

Finns inget värre än att bråka och gnabba med sin partner.

Har en sån dag idag då jag bara inte klarar av att vara i samma rum som min sambo.

Blä för honom just nu helt enkelt.

Vi har inte bråkat om barn eller sex för en gångs skull. Men likväl lika jobbigt...

Hoppas på en bättre dag i morgon :)

Ja inget roligt :-\
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?