• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Gweny
    M och M skrev 2014-07-17 12:29:52 följande:

Min dotter har inte sagt så mycket tidigare, men igår kom mycket tankar. Att hon undrade om vi kommer få ett till barn någongång och om pappa kommer orka hålla bebisen om vi får ett barn till och undra vad hon ska heta. Och så sa hon flera kompisar namn som är två syskon och sen att jag är ju bara en. Jag skulle vilja ha ett barn till. Tror du vi kommer få det? Frågade hon mig

Det värkte i mammahjärtat kan jag säga.

Vi har aldrig pratat med henne om syskon och att vi vill ha det osv, så var dessa tankar kom ifrån vet jag inte. Lilla vän.

uch kan tro det kändes...verkar som små barn börjar tänka så när dem ser andra dagisbarn ha syskon, eller släktingar osv. Verkar vanligt med såna frågor när jag läst andra berätta...  man hade ju mer än gärna låtit det gå i uppfyllelse!
  • Kingston

Lilla gullunge! Förstår att det sved! Men man får väl försöka besvara frågorna så gott man kan.
    Har inte fått några frågor om syskon ännu, men det kanske kommer så småningom som sagt.

• AnnaBabyQueen
    M och M skrev 2014-07-17 12:29:52 följande:

Min dotter har inte sagt så mycket tidigare, men igår kom mycket tankar. Att hon undrade om vi kommer få ett till barn någongång och om pappa kommer orka hålla bebisen om vi får ett barn till och undra vad hon ska heta. Och så sa hon flera kompisar namn som är två syskon och sen att jag är ju bara en. Jag skulle vilja ha ett barn till. Tror du vi kommer få det? Frågade hon mig

Det värkte i mammahjärtat kan jag säga.

Vi har aldrig pratat med henne om syskon och att vi vill ha det osv, så var dessa tankar kom ifrån vet jag inte. Lilla vän.

Min dotterfrågar ofta och ser andra kompisar vars mammor blir gravida och får syskon. Nu har hon börjat med "låtsas" syskon och mycket lillebror och lillasyster dockor. Får ont i själen och hjärtat. Tacksam för min dotter men vill så gärna ha fler barn.
  • M  och  M

Min dotter sa på förskolan ett tag att hon skulle få en lillasyster som heter vad det nu var. Man vet ju inte vad de tror och tänker heller personalen. Men de har inte sagt nåt i alla fall...

• AnnaBabyQueen
    M och M skrev 2014-07-17 16:44:48 följande:

Min dotter sa på förskolan ett tag att hon skulle få en lillasyster som heter vad det nu var. Man vet ju inte vad de tror och tänker heller personalen. Men de har inte sagt nåt i alla fall...

Är jobbigt och ännu värre när omgivningen hela tiden frågar när kommer nästa? Då ska dem bara veta hur mycket man försöker för fler . Min familj säger alltid till mig att jag ska vara glad att jag fått en och det är jag men drömmer om fler. Alla vänner har precis fått andra ellerttredje barnet eller precis bl i vit gravida med den. Ja min dotters förskola frågade mig vid ett tillfälle och när jag kom hem låste jag in mig på toa och grät
  • Gweny

Som skönt är, så är inte så många på mig och frågar, då jag ändå har mina större. händer bara nån gång så, men då säger jag bara att nä inget vi tänkt på.
    dock är det många på sambons jobb som frågar honom om det inte är dags snart....tsss, om folk bara visste hur gärna vi vill. Är inte att bara skaffa, man tycker i dagens samhälle med all information, så borde man tänka efter att fråga sånt till ett par som ändå är i "rätt" ålder och varit ihop ett tag,,,,att det kanske inte är så lätt. dem flesta par vill ju ändå ha barn.

Vet ett par, som varit gifta i många år nu och som tycker mycket om barn, mannen är fadder till min äldsta, dem har inga barn. Så anar väl att det kanske inte är så lätt för dem.... i början "skyllde"dem på att hon skulle plugga klart på högskolan osv, men det var några år sedan nu.  

• AnnaBabyQueen
    Gweny skrev 2014-07-18 12:33:33 följande:

Som skönt är, så är inte så många på mig och frågar, då jag ändå har mina större. händer bara nån gång så, men då säger jag bara att nä inget vi tänkt på.

dock är det många på sambons jobb som frågar honom om det inte är dags snart....tsss, om folk bara visste hur gärna vi vill. Är inte att bara skaffa, man tycker i dagens samhälle med all information, så borde man tänka efter att fråga sånt till ett par som ändå är i "rätt" ålder och varit ihop ett tag,,,,att det kanske inte är så lätt. dem flesta par vill ju ändå ha barn.

Vet ett par, som varit gifta i många år nu och som tycker mycket om barn, mannen är fadder till min äldsta, dem har inga barn. Så anar väl att det kanske inte är så lätt för dem.... i början "skyllde"dem på att hon skulle plugga klart på högskolan osv, men det var några år sedan nu.  

Min ursäkt är studierna just nu också men folk fförstår inte.
  • Kingston

Har fått så galet mkt pms-symptom de senaste 5 månaderna... Har aldrig någonsin tidigare haft några känningar av pms i mitt liv. Nu är det så illa att jag inte kan sova för att brösten gör så ont, magen är så svullen så det ser ut sol om jag är i 5:e månaden och humöret är som hos en schizofren...

Någon mer som har?

Har börjat fundera på hur min progrsteronnivå är egentligen?? Kanske är det den som är orsaken till att vi inte lyckas? Vad tror ni? Vet att det är flera av er här inne som har fått progesteron utskrivet, hur gör man?

Kram till er!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?