• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Gweny
    Maramina skrev 2014-07-08 19:57:12 följande:

Gränserna sätts av de laboratorier som gör själva mätningarna. Sedan så skiljer kunskapen väldigt mycket mellan läkarna, även på en och samma klinik. Jag har sköldkörtelproblematik sedan många år tillbaka och har jättesvårt att hitta en läkare som inte bara går på värdena utan även på hur jag mår. Synd att det är så stor kunskapsbrist med tanke på hur vanligt det är med detta

såpass lokalt då. För tex en berättade igår om att Stockholm har 2,0 medan Östergötland går på 2,5. Man tycker det borde vara självklart att dem ska se över hur vi mår också, men verkar vara få som kollar det ja! suck. Tråkigt att du inte hittat någon bra. Hur stor dos tar du?
  • Maramina
    Gweny skrev 2014-07-09 06:57:24 följande:
    såpass lokalt då. För tex en berättade igår om att Stockholm har 2,0 medan Östergötland går på 2,5. Man tycker det borde vara självklart att dem ska se över hur vi mår också, men verkar vara få som kollar det ja! suck. Tråkigt att du inte hittat någon bra. Hur stor dos tar du?
    I vanliga fall har jag 125 ug men under graviditet får man i regel höja runt 50 och så har jag också haft. Jag tror att det kommer att kollas upp nästa gång vid efterkontrollen. Sedan får jag börja leta igen efter en läkare som lyssnar även på mig
  • M  och  M

Jag tar bara en tablett levaxin jag och de säger värdena är bra. Kanske inte är så då....?

• Snusann

Igår skrapade jag ut min sjunde graviditet... När när när ska det bli min tur?

• Maramina
    M och M skrev 2014-07-09 15:23:45 följande:

Jag tar bara en tablett levaxin jag och de säger värdena är bra. Kanske inte är så då....?

Det beror på vilken styrka det är på tabletten. Jag har för mig att de finns i styrkorna 25, 50, 75 osv. Jag har alltid ätit en tablett oavsett vilken styrka jag har haft
  • M  och  M
    Snusann skrev 2014-07-09 16:45:58 följande:

Fy fan. Lider med dig!
  • M  och  M
    Maramina skrev 2014-07-09 20:31:59 följande:

Det beror på vilken styrka det är på tabletten. Jag har för mig att de finns i styrkorna 25, 50, 75 osv. Jag har alltid ätit en tablett oavsett vilken styrka jag har haft

Aha, jag har 50 mikrogram
  • Gweny
    Snusann skrev 2014-07-09 16:45:58 följande:

men fy vad hemskt! kram! har du blivit utredd så ditt immunförsvar inte är för starkt?
  • Gweny
    M och M skrev 2014-07-09 15:23:45 följande:

som Maramina säger, finns i olika styrkor. jag åt 50 först, men 100 nu.
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-07-09 22:20:39 följande:

men fy vad hemskt! kram! har du blivit utredd så ditt immunförsvar inte är för starkt?

Hur vet man det? Kan det påverka? Är det dumt att äta produkter för att stärka immunförsvaret då? Är det lättare att bli gravid om man har sämre immunförsvar?
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?