• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Maramina

Grattis Gweny! Helt underbart ju! Jag antar att du inte riktigt vet ännu i vilken vecka du är i?

• Gweny

Tack ska ni ha!! ofattbart. Jag har haft så långa och oregelbundna cykler... men skulle gissa på v6. Min gyn ska ringa imorgon bitti!

• M  och  M

Kände igen mig i denna text När det känns som du har väntat sen du var barn På att någonting ska hända, på närkontakt av något slag När det känns som om du gjort allt sagt allt men inte får några svar När det känns som om ditt bästa inte är tillräckligt bra När fördämningarna brister och du håller tillbaka en stormflod När verkligheten skakar och det flyter svart snö i ditt blod Dom säger: Allt kommer bli bättre för tiden läker alla sår Det är politisk propaganda från järnridån Känner ni som jag sträck upp era händer Det är fler än du & jag Som förlorat nåt vi älskar i elden Fler än du & jag Som dansar för oss själva i mörkret Som om det inte fanns nån morgondag Jag vill inte vara ensam Men vem vill vara ensam Och det här är ingen mardröm, det är ingen fas Det här är nåt som händer varenda dag Det känns som om vi vaknat plötsligt i någon sorts skymningsland Vi är levande döda, stapplar fram hand i hand Och alla här vill leda Men vi följer ändå blint I ljuset från små skärmar kryper rädslan långsamt in Över gatorna och torgen när butikerna har stängt Upp för väggar genom fönster och ner i vår säng Känner ni som jag sträck upp era händer Det är fler än du & jag Som förlorat nåt vi älskar i elden Fler än du och jag Som dansar för oss själva i mörkret Som om det inte fanns nån morgondag? Dom säger kärlek är en drog, jag tar vilken skit som helst Men om kärlek är en drog är det ingen drog för mig Du vet hur jag känner, ja, jag känner ju som dig Jag älskar dina pengar dina pengar älskar mig Jag älskar dina pengar vem vill inte vara rik Jag vill resa och se världen vem vill ha ett vanligt liv Men jag älskar bara pengarna för pengar gör mig fri Ta mig till refrängen nu Åh känner du igen dig? Det är fler än du & jag Som förlorat nån vi älskar i elden Fler än du & jag Som dansar för oss själva i mörkret Som om det inte fanns nån morgondag Jag vill inte vara ensam Men vem vill vara ensam kent.nu/latar/svart-sno/

• Gweny

Uppdatering från mig, vi fick komma på vul och fick se ett litet hjärta slå! hon sa att jag var v.6+1 (onsdags) och allt såg bra ut. Så hoppas det är en liten kämpe nu.

• Gweny

Våran lycka blev kortvarig, fick konstaterat ma, efter jag varit orolig då alla symtom en dag bara försvunnit.
    Ska in på måndag och göra 2a utlåtande och behöva få igång det, då det inte kommit igång av sig själv. 

Känns så fruktansvärt orättvist, när vi fått kämpa så och det blev såhär...

Hoppas det går bättre för er andra!

• Kingston

Jag beklagar gweny! Blir så ledsen över sådana besked... När är det våran (alla här i gruppen) tur att få va lite lyckliga??

• Snusann
    Gweny skrev 2014-06-19 11:57:50 följande:
    Våran lycka blev kortvarig, fick konstaterat ma, efter jag varit orolig då alla symtom en dag bara försvunnit. smile4.gif
    Ska in på måndag och göra 2a utlåtande och behöva få igång det, då det inte kommit igång av sig själv. 

Känns så fruktansvärt orättvist, när vi fått kämpa så och det blev såhär...

Hoppas det går bättre för er andra!

Men så tråkigt... Jag lider verkligen med er. Är själv gravid nu för åttonde gången och än så länge ser det bra ut men risken finns fortfarande. Tänk om det kunde vara vår tur nu...

Kämpa på, någogn gång är turen er, det måste var så!

• ScillaBlå

Nej, va tråkigt Gweny. Livet är fan inte rättvist. Och fy vilken jobbig midsommar det blir för er. När jag fick mitt MA konstaterat ville jag bara ligga i sängen och gråta och inte prata med nån. Hoppas din man eller nån annan finns där för dig. ????

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?