• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-05-30 11:42:58 följande:
    Hur länge har du väntat hittills? Hoppas dem snart hör av sig! Vilken ska du gå på? Om det blir aktuellt för mig, så blir det sahlgrenska. Själv väntar jag nu först på att kunna börja med min behandling, men först måste mina värden bli bättre. Suck! Ett steg fram, tio steg bak.

Hehe drygt en månad bara. De skulle höra av sig inom tre. Men måttet är liksom rågat nu. Står inte ut längre! Vi kommer gå i Umeå. Ingen av oss har ju några problem så just den biten slipper vi ju... Eller jag äter levaxin men det var då den lilla skillnaden som jag fattade. Spelade inte in på mina värden direkt i alla fall... Lycka till!
  • Chasingdreams

Själv väntar jag på att läkaren från fertilitetsmottagningen ska ringa ang myomet. En dryg vecka har gått, men hon har inte ringt än. Blir helt tokig av att inte få besked... Jag har googlat runt en del och siffrorna är inte så uppmuntrande. 27% blir gravida utan operation och 43-60% lyckas efter operation. Just nu verkar det som om vår ivf kommer skjutas upp tills vi vet mer. Vi skulle egentligen ha haft ett första planeringsmöte nu i juni, men nu kommer vi få vänta tills hösten. Vänta och vänta och vänta...

• M  och  M

Såg på en film nu dör hon hux flux blev gravid och fick överraska sin man med besked. Blev så avundsjuk. Samtidigt tänkte jag att pyttsan det beskedet betyder ingenting. Imorgon kan allt vara borta ändå. Cynisk much?

• M  och  M

Blä apless ikväll. Har lust att supa mig apfull och glömma hela skiten. Fan. Går väl också lägger mig och glömmer allt tills imorgon istället

• Gweny
    JAG ÄR GRAVID!!!!  smile2.gif   Är helt i chock!! 

Vi hade slutat hoppats, väntade på behandling ju!!  Igår när jag letade efter en sak, så hittade jag ett gravtest, testade mest för skoj skull, då mensen uteblivit läänge, som den gjort innan i många månader. Nästan med en gång dök det upp ett plus!! Jag fattade ingenting, vaa?? Helt chockad jag och sambon, så i morse sprang vi iväg och köpte ett digitalt!!!  Hur är det möjligt, efter 1års kämpande??? Måtte det gå bra nu.

• alem
    Gweny skrev 2014-05-31 10:55:21 följande:
    JAG ÄR GRAVID!!!!  smile2.gif   Är helt i chock!! 

Vi hade slutat hoppats, väntade på behandling ju!!  Igår när jag letade efter en sak, så hittade jag ett gravtest, testade mest för skoj skull, då mensen uteblivit läänge, som den gjort innan i många månader. Nästan med en gång dök det upp ett plus!! Jag fattade ingenting, vaa?? Helt chockad jag och sambon, så i morse sprang vi iväg och köpte ett digitalt!!!  Hur är det möjligt, efter 1års kämpande??? Måtte det gå bra nu.

Grattis!  

Det är som att vinna på triss det här med att bli gravid!  

(¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-05-31 10:55:21 följande:
    JAG ÄR GRAVID!!!!     Är helt i chock!!  Vi hade slutat hoppats, väntade på behandling ju!!  Igår när jag letade efter en sak, så hittade jag ett gravtest, testade mest för skoj skull, då mensen uteblivit läänge, som den gjort innan i många månader. Nästan med en gång dök det upp ett plus!! Jag fattade ingenting, vaa?? Helt chockad jag och sambon, så i morse sprang vi iväg och köpte ett digitalt!!!  Hur är det möjligt, efter 1års kämpande??? Måtte det gå bra nu.

Grattis!! Lycka till!
  • jamka

Grattis Gweny, visst att det är underbart att man kan bli gravid när man minst förväntar sig detta? Detta ger hopp till oss andra:) Se till att få ett VUL ca v. 7-8 och lycka till!

• Nissesmamma

Grattis Gweny!!! Vi blev gravida månaden innan vi skulle påbörja vårt första IVF. Sonen är idag snart 4 år. Fn på ruvardag 10 efter FET.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?