• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Fast känslan att det fattas någon, att vi borde vara fler kommer smygande hela tiden ändå dock..

• ScillaBlå

Nu har vi försökt i två år. Idag plockar vi bort spjälsängen från vårt sovrum. Det borde gjorts för ett år sen. Men det har liksom varit mysigt att dra ut på bebistiden för dottern. Hon har fyllt tre nu... Det känns tomt. Jag vill ha en bebis.

• jamka
    Kingston skrev 2014-05-09 23:00:41 följande:
    Gweny: jag förstår precis! Känner precis på samma sätt. Man skjuter saker på framtiden och det är så väldans dumt! För man vet ju faktiskt inte hur mkt tid man har här...
    Sambon frågade senast igår om vi skulle skjuta upp en grej som vi planerat så länge nu men nu satte jag stopp! Jag vill genomföra det här och nu, så kan man åtmn. bocka av en grej på "att göra-listan".
    Livet är ju trots allt här och nu och inte sedan.

Men det är så nedrans svårt att inte tänka på detta vareviga jäkla dag!
    I alla år sedan 2008 har jag hoppats på att bli gravid så mycket att jag slutade helt med att träna aerobic och började i stället med qigong. Då tänkte jag att om jag blir gravid så kan jag ju fortsätta med qigong men inte med aerobic. Men efter MA 2011 så vågar jag inte alls med qigong när jag blir gravid, så paniskt rädd är jag för missfall.

Och nu väntar jag på mitt tredje missfall. v. 7 och mina gravidsymptom långsamt försvinner med tanke på bilden av en tom fostersäck på senaste VUL. Spjälsängen står fortfarande i sovrummet (sonen föddes 2007!) och väntar på det efterlängtade barnet nr. 2. 
  • Chasingdreams

Jag har varit noga med att rensa ut bebissakerna: kläder, vagn, leksaker, gym m.m. Men på vinden finns alltihop. Kan inte gå upp där utan att känna sorg. Tanken på att kanske aldrig få använda dem igen känns så tung. Kanske borde man sälja och skänka bort dem...

• jamka
    Chasingdreams skrev 2014-05-10 12:39:21 följande:
    Jag har varit noga med att rensa ut bebissakerna: kläder, vagn, leksaker, gym m.m. Men på vinden finns alltihop. Kan inte gå upp där utan att känna sorg. Tanken på att kanske aldrig få använda dem igen känns så tung. Kanske borde man sälja och skänka bort dem...
    Ge inte upp! Tänk på att du kan få ditt efterlängtade barn även när du är 44 - 45 år gammal, eller?
    Jag tappar inte hoppet, jag är ju "bara" 36 år:)

• M  och  M

Oj att ni står ut med att ha spjälsängen framme! Skulle jag aldrig göra. Vi monterade ihop våra när dottern var två, innan vi började planera för syskon. Skulle bli ännu mer deprimerad av att ha den framme

• Kingston

Vi har t.o.m två spjälsängar framme!
    En står i vårat rum och en i det tänkta barnrummet nr2

• jamka
    M och M skrev 2014-05-10 12:51:03 följande:
    Oj att ni står ut med att ha spjälsängen framme! Skulle jag aldrig göra. Vi monterade ihop våra när dottern var två, innan vi började planera för syskon. Skulle bli ännu mer deprimerad av att ha den framme
    Att ha en spjälsäng i nästan 6 år utan att bli gravid en enda gång skulle nog tvinga mig till att ställa den undan men varje gång jag lyckas att bli gravid (2011,2013, 2014) växer hoppet att spjälsängen kommer till användning så den ska stå tills jag får min bebis:) Men alla kläder i storleken 53 cm till 120 cm väntar jag med att ta fram tills jag får mitt eterlängtade barn. 
  • Maramina
    M och M skrev 2014-05-10 12:51:03 följande:

Håller med dig!

Allteftersom dottern har vuxit från sina saker har de lagts undan, sålts eller getts bort. Och även om jag nu är gravid och har BF om sju veckor så är bara den ena spjälsängen framplockad och det är den som står i rummet som en dag ska bli bebisens. Men madrassen ligger fortfarande undanstoppad och den babycrib som vi ska ha i vårt sovrum står fortfarande kvar i källaren. Funderar på att plocka fram den om ett par veckor, eller något.
  • Gweny
    M och M skrev 2014-05-09 23:42:54 följande:
    Ja fy allt annat i livet är på paus känns det som. Skittrist. Men jag kan inte fokusera på annat. Svårt att se fram emot annat. Och jag drar mig undan. Är gärna bara med den närmaste familjen.

Drar mig också mer och mer undan. Är mest hemma! Vid alla tillfällen med kalas, fest osv är man rädd att nån ny ska berätta att dem ska få barn med!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?