• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-05-07 22:37:19 följande:
    Jag fick tips nu om att det i morse på nyheterna var uppe om att reglerna ska ändras och det ska bli 3 försök i varje landsting för kvinnor under 40 år. När dock isåfall, vet jag inte. Hittade en artikel om det. www.dagensmedicin.se/nyheter/ivf-regler-gors-.../

Vore ju trevligt om de som redan har ett barn kunde få någon chans också. Åtminstone ett försök. Tragiskt att de ska särskiljas så...
  • Kingston

Tillbaks på ruta ett för min del. Tant röd kom och hälsade på imorse och denna gången lite som en överraskning trots allt...
    Har känt mig jättekonstig och trodde faktiskt att väntan ÄNTLIGEN var över!
    Men min kropp har spelat mig ett spratt och nu sitter man med gråten i halsen igen och skall försöka genomlida dagen på jobbet...

Fy Fan För Det Här

• jamka
    Kingston skrev 2014-05-08 08:21:28 följande:
    Tillbaks på ruta ett för min del. Tant röd kom och hälsade på imorse och denna gången lite som en överraskning trots allt...
    Men min kropp har spelat mig ett spratt och nu sitter man med gråten i halsen igen och skall försöka genomlida dagen på jobbet...

Fy Fan För Det Här
    Stackars dig! Då är vi två som sitter på jobbet med gråten i halsen:(
  • Gweny
    Kingston skrev 2014-05-08 08:21:28 följande:

Fy Fan För Det Här
    Det är ju verkligen så tungt! Speciellt när man får för sig att det känns annorlunda och hoppet väcks.  kram!
  • Kingston

Ja denna gången trodde jag verkligen det var "the real deal"...
    Ömma bröst, stickningar i livmodern, inga finnar (får jag alltid innan mens) och t.o.m känningar i blygdbenet. Hade jättejobbiga foglossningar förra graviditeten och det kändes precis likadant när det började...
    Allt detta började för en vecka sedan, dvs långt innan bim.

Brukar vanligtvis inte märka att mensen e på gång (förutom acne...) så jag kände mig extra besviken nu när den kom efter alla förhoppningar.
    Jag sliter snart mitt hår här... Funderar allvarligt på att ringa Calandreska imon!

Jävla skit rent ut sagt!

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-05-08 13:52:51 följande:
    Ja denna gången trodde jag verkligen det var "the real deal"... Ömma bröst, stickningar i livmodern, inga finnar (får jag alltid innan mens) och t.o.m känningar i blygdbenet. Hade jättejobbiga foglossningar förra graviditeten och det kändes precis likadant när det började... Allt detta började för en vecka sedan, dvs långt innan bim. Brukar vanligtvis inte märka att mensen e på gång (förutom acne...) så jag kände mig extra besviken nu när den kom efter alla förhoppningar. Jag sliter snart mitt hår här... Funderar allvarligt på att ringa Calandreska imon! Jävla skit rent ut sagt!

Ja fy fin! Vet tyvärr allt för väl hur det känns. Litar inte på min kropps signaler längre med tanke på hur många gånger den lurat mig... Det blir sånt platt fall när man några dagar tror att livet är fantastiskt igen och så visar de sig vara tvärtom :-\
  • jamka
    M och M skrev 2014-05-08 15:02:48 följande:

Ja fy fin! Vet tyvärr allt för väl hur det känns. Litar inte på min kropps signaler längre med tanke på hur många gånger den lurat mig... Det blir sånt platt fall när man några dagar tror att livet är fantastiskt igen och så visar de sig vara tvärtom :-\
    Jag vet exakt hur ni känner, jag har varit skengravid så många gånger! Från dag 16 alla gravidsymptom och så brukade jag testa på dag 26 och på dag 27 kom mensen, månad efter månad i flera år (mellan 2008 och 2011) Slutligen slutade jag att testa utan väntade på mensen till dag 31. Och den kom alltid mellan dagen 24 och 31.

Det var först när jag slappnade av och struntade i att försöka att bli gravid (t.ex. under våren så att det inte blir decemberbebis) så blev jag gravid, helt plötsligt, både i april 2011 och 2014.
  • Kingston

Jamka:
    Jag är precis som du jamka!
    Jag väntar till att testa till bim-1 eller bim och oavsett så kommer mensen dagen efter eller senare samma dag! Så frustrerande!
    Jag har också precis haft "ett uppehåll" för att jag inte ville ha decemberbebis. Men inte heller det hjälpte... För innerst inne så ville jag 10000 ggr hellre ha en decemberbebis än ingen bebis alls.
    Undermedvetandet tror jag inte går att få bort.

Ikväll kom psykbrytet som jag hållit tillbaka så länge... Så nu får man ligga här med huvudvärken från helvetet också till råga på allt, suck!

• Chasingdreams

jamka: Vilket jobbigt besked. Hoppas att det ser bra ut nästa gång.

Kingston: Vad tråkigt när kroppen bara luras. Några gånger har jag också trott att jag varit gravid. Man analyserar ju hela tiden och hoppas. Men min mens kommer alltid som en klocka.

M och M: Jag tycker verkligen att alla borde få något försök. Men någonstans är det väl en ekonomifråga. I mitt landsting får ju inte ens ett par som har barn på varsitt håll ett försök även om de inte har något gemensamt. Men jag hoppas att det ändrar sig någon dag!

Själv har jag ringt vår lokala mottagning idag. Det är de som ordnar distansbehandling vid ivf. I nästa vecka skulle de ringa upp mig igen. Det blir att vänta lite till. Jag tror dock att jag har börjat komma till slutsats kring klinik. Sambon tror fortfarande att ett mirakel ska inträffa så han har tillräckligt med spermier i juni. Jag känner mig mer pessimistisk.

• Kingston

Chasingdreams:
    Jag har också börjat överväga klinik. Och min sambo tror fortfarande på tomten.
    Nej men skämt och sido...
    Kanske en lite känslig fråga till er alla, men hur är stämningen hemma hos er?

Vi hade jordens bråk hemma igår och vi bråkar egentligen väldigt sällan.
    Men det blir väl så nu när man är så förbannat frustrerad över allt det här...
    Jag känner att han inte är tillräckligt delaktig/engagerad och han känner att han inte riktigt vet vad han skall säga/göra eller vad som förväntas av honom.

Man borde bannemej bli erbjuden parterapi (när man inte får några IVF försök betalda) när man ska ta sig igenom sånt här...

Jag känner mig lost!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?