M och M: Jag lever precis som vanligt, ett aktivt liv med träning 3-4 ggr i veckan, sparsamt med alkohol och så har jag normalt BMI. Dricker kanske för mkt kaffe stötvis. Jag har nog inte förändrat mitt sätt att leva så drastiskt men har periodvis inte tagit ett glas vin ens till maten, denna månaden testar jag att hoppa över (den hårda) träningen mellan äl-bim. Bara för att se om det kan påverka. Jag har läst lite på IVF-klinikernas hemsidor och sett vad de rekommenderar efter insättning.
Chasingdreams: Krånglig situation att sambon tar så lätt på det. Är han ändå inte motvillig till att göra nytt spermatest och göra ivf? Det har varit samma för oss, att min sambo tar lätt på det och han har alltid varit den positiva, alltid trott att vi ska få ett barn till vilket varit en motpart till mig när jag är i en svacka. För oss är det inget som är "fel", men inget spermatest är gjort ännu men gynläkaren i landstinget sa att spermavolym och kvalitet varierar inte så mkt och så har jag varit gravid 3 gånger förrut vilket indikerar på att vi borde inte ha några problem. Vi satsar på att göra ivf efter sommaren om inget hänt innan dess!