• Royalle

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

jamka skrev 2014-04-23 17:51:45 följande:
    Tack så mycket för alla gratulationer! Jag försvinner än så länge från tråden men jag återkommer sedan för att berätta hur det går. Lycka till ni andra! Och tänk att det kan vara så att i tre år funkar det inte och man blir inte gravid och sedan plötsligt när man minst förväntar sig och är över 35 år gammal lossnar något och man blir gravid och inte bara en gång utan 3 gånger! Sedan gäller det bara att kunna behålla graviditeten.
    Min läkare sa faktiskt till mig (som bara en gång vi 20 blivit spontangravid tidigare) att det går en gräns för vissa vid 35. Plötsligt kan någon som aldrig kunnat bli gravid bli gravid flera gånger utan problem.
    Jag antar att det inte gäller alla, men han sa faktiskt att det inte var alls ovanligt att barnlösa par plötsligt blir gravida när kvinnan är runt 35. Anledninge till att vi pratade om det var just att jag blivit gravid efter att ha kört oskyddat i 15 år
  • Royalle
    M och M skrev 2014-04-24 20:40:00 följande:

Vad påstod han det berodde på?
    Hormoner. Att de kan ha varit i olag och sen antar jag att han menar att de stabiliserar sig. Han sa bara att hormonerna kan påverka det, och jag frågade inte mer. Men det förklarar ju de osannolika ryktena om att så fort man adopterat så "slappnar man av", och då blir man gravid. Det finns ju de som varit barnlösa och efter adoptionen blir gravida. Kanske har han en poäng?
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?