• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Kingston

MissyT: hej igen! Och självklart får du vara med här :) jag hoppas att det är din tur nästa månad (så att du slipper hänga runt med oss ;))!!

• missyT
    Kingston skrev 2014-04-22 12:40:20 följande:
    MissyT: hej igen! Och självklart får du vara med här :) jag hoppas att det är din tur nästa månad (så att du slipper hänga runt med oss ;))!!

Tack så mycket. Ni verkar vara super pinglor. Jag tror bara att jag blev lite överväldigad.

Hoppas verkligen att det blir våran tur snart. Hoppet är ju det sista som sviker!

• Gweny

Hej, hoppas få vara med i eran tråd! Vissa känner jag igen från andra trådar.

Vi har försökt i 1 år, men ingenting har hänt. Jag har barn sen innan, men min sambo har inga. Vi har nu börjat våran utredning och det har visat att min sambo har bra simmare, men jag har fått reda på att jag har PCOS och få ägglossningar. Nu ville läkaren att jag ska ta nytt prov för sköldkörteln(3e gången) så väntar på att få komma till medicinavd och ta prov. Så just nu kommer vi ingenvart. Men självklart försöker vi ändå och hoppas på att det kan bli något.
    Men blir troligt att jag kommer få prova pergotime och i annat fall är det IVF på Sahlgrenska för våran del har dem sagt.

• Chasingdreams

Galenpannan: Behandlingen kanske kunde bli före semestern sa hon när jag bokade tiden i januari, men det beror väl på hur man kan få till det med tider och jobb när det behövs mycket ledigt p.g.a. avståndet till kliniken. Skönt att ni fick hjälp snabbt via landstinget!

missyT: Välkommen. Är också ny i gruppen. Har ni gjort någon utredning än? Vi är i startgroparna nu.

• jamka

För en stund sedan, på dag 32 testade jag mig och .....jag är gravid!

V. 4+3. Men jag vågar inte att glädja mig och varje gång jag går på toa förväntar jag mig att se blod! Jag har svårt att tro att den här gången det går vägen efter mina två missfall, det senaste i december 2013 i v.12.

Blir det missfall för tredje gången eller tredje gången gillt? Det är fråga. Jag tänker inte berätta runt om detta, det blir bara ni, min man, min son och min syster som ska veta.

• Maramina
    jamka skrev 2014-04-22 17:13:28 följande:

V. 4+3. Men jag vågar inte att glädja mig och varje gång jag går på toa förväntar jag mig att se blod! Jag har svårt att tro att den här gången det går vägen efter mina två missfall, det senaste i december 2013 i v.12.

Blir det missfall för tredje gången eller tredje gången gillt? Det är fråga. Jag tänker inte berätta runt om detta, det blir bara ni, min man, min son och min syster som ska veta.

Stort grattis! Nu måste det lilla livet ha kommit för att stanna.
  • M  och  M
    För en stund sedan, på dag 32 testade jag mig och .....jag är gravid! V. 4+3. Men jag vågar inte att glädja mig och varje gång jag går på toa förväntar jag mig att se blod! Jag har svårt att tro att den här gången det går vägen efter mina två missfall, det senaste i december 2013 i v.12. Blir det missfall för tredje gången eller tredje gången gillt? Det är fråga. Jag tänker inte berätta runt om detta, det blir bara ni, min man, min son och min syster som ska veta.

Åh grattis! Hoppas hoppas hoppas hoppas!!
  • jamka

Tack så mycket! I vilken vecka tycker ni att jag ska be om VUL för att inte behöva gå runt med ett foster som slutade att leva? Jag tänkte boka tid för KUB som är i v. 13 tror jag. Och så kanske v. 8 eller 10. Har ni kanske några tips hur man ska kunna vara lugn efter två MA?

• Trinity78

Grattis! 
    Reproductively challenged
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?