• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Kingston

Åh va roligt jamka! Grattis! Nu får vi tro att den lille/a är här för att stanna!
    Fyll dina dagar med roliga saker och försök njuta. Att vara orolig tjänar ingenting till även om det är galet svårt att låta bli!

• Fröken Frågvis
    jamka skrev 2014-04-22 17:13:28 följande:
    För en stund sedan, på dag 32 testade jag mig och .....jag är gravid!

V. 4+3. Men jag vågar inte att glädja mig och varje gång jag går på toa förväntar jag mig att se blod! Jag har svårt att tro att den här gången det går vägen efter mina två missfall, det senaste i december 2013 i v.12.

Blir det missfall för tredje gången eller tredje gången gillt? Det är fråga. Jag tänker inte berätta runt om detta, det blir bara ni, min man, min son och min syster som ska veta.
    Stort grattis, håller alla tummar och tår för dig!! Jag hade också två missfall i början av 2013, men tredje gången gillt gick det äntligen vägen. Min lilla dotter är två veckor gammal idag och ligger och snusar här intill mig.

Jag hoppas det kan inge lite hopp till alla er som fortfarande kämpar. För ett år sen hade jag helt tappat hoppet om att någonsin få ett andra barn. På något sätt lyckades vi ändå och jag är så glad att vi inte gav upp. 

Håller tummarna för er alla, vet hur jobbigt ni har det och hoppas att ni snart får glädjas åt ett plus, en ul-bild och såsmåningom en liten bebis!
  • missyT
    Chasingdreams skrev 2014-04-22 14:21:05 följande:
    Galenpannan: Behandlingen kanske kunde bli före semestern sa hon när jag bokade tiden i januari, men det beror väl på hur man kan få till det med tider och jobb när det behövs mycket ledigt p.g.a. avståndet till kliniken. Skönt att ni fick hjälp snabbt via landstinget!

missyT: Välkommen. Är också ny i gruppen. Har ni gjort någon utredning än? Vi är i startgroparna nu.
    Hejsan.

Nej vi har inte gjort någon utredning ännu, Dock väntar vi nu på att det ska komma igång. (vet inte när än)
    Innan så har vi känt att "det kommer när det kommer" Bara det att DET aldrig kommit :( och nu börjar jag bli riktigt orolig faktist :/
  • Gweny

Jamka>>Grattis till pluset, hoppas du det är tredje gången gillt.

• jamka

Tack så mycket för alla gratulationer! Jag försvinner än så länge från tråden men jag återkommer sedan för att berätta hur det går. Lycka till ni andra! Och tänk att det kan vara så att i tre år funkar det inte och man blir inte gravid och sedan plötsligt när man minst förväntar sig och är över 35 år gammal lossnar något och man blir gravid och inte bara en gång utan 3 gånger! Sedan gäller det bara att kunna behålla graviditeten.

• M  och  M
    missyT skrev 2014-04-23 18:46:45 följande:
    Vilken dag brukar ni här i tråden testa er på?

Ja i och med att jag har en cykel på kring 28 dagar så väntar jag nog till dag 30 i alla fall... Men så långt har det bara gått en gång på snart två år så...
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?