• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Jag har provat healing dock. Dock vet jag inte vad det hjälpte hon sa att hade mot kring magtrakten, låsningar och så men.. Har inte råd med massa gånger till

• Moonlight83

Hej.Hoppar gärna in här.Vi har en dotter på 4 år och har nu försökt i 20 månader att få ett syskon.Ska påbörja en utredning i veckan som kommer med start med sambons spermieprov.Dottern blev till på första försöket. Har senaste 4 månaderna använt oss av fertilitetsmonitor här hemma som visar att jag har ägglossning..

• M  och  M
    Moonlight83 skrev 2014-04-19 23:59:09 följande:
    Hej.Hoppar gärna in här.Vi har en dotter på 4 år och har nu försökt i 20 månader att få ett syskon.Ska påbörja en utredning i veckan som kommer med start med sambons spermieprov.Dottern blev till på första försöket. Har senaste 4 månaderna använt oss av fertilitetsmonitor här hemma som visar att jag har ägglossning..

Välkommen! Vi är lite i samma tidsaspekt vi. Har också en dotter på fyra år och övningen på vårt 21a försök. Blev gravid på vårt 18e men blev tyvärr tidigt missfall. Håller tummarna för er!
  • Galenpannan

Hej, Detta är en tråd som dessvärre passar mig också. Vi har försökt bli gravida i 14 månader utan att något hänt. Vi har gjort utredning och inget är fel, så varför blir vi inte gravida? Varje månad, samma besvikelse! Hur tänker ni andra, när är ni beredda att "gå vidare"?

• M  och  M
    Galenpannan skrev 2014-04-20 10:14:53 följande:
    Hej, Detta är en tråd som dessvärre passar mig också. Vi har försökt bli gravida i 14 månader utan att något hänt. Vi har gjort utredning och inget är fel, så varför blir vi inte gravida? Varje månad, samma besvikelse! Hur tänker ni andra, när är ni beredda att "gå vidare"?

Har jättesvårt att se mig själv bara släppa och gå vidare utan ett barn till. Vet inte hur det skulle gå till. Längtan är för stark
  • Maramina

Välkommen, även om det är tråkigt att fler ska behöva komma till den här tråden, önskar att det inte vore så svårt att få till det för de som längtar!

För mig kom det en gräns strax efter att vi hade försökt i över två år när jag kände att nu fick det räcka. Jag ville inte fortsätta i vad för mig kändes som absurdum, jag kände att det blev för stor fokus på bebisverkstad, samtidigt som den familj som jag har, min man och min dotter blev allt mer lidande. Jag insåg att det gick inte att fortsätta så, att jag riskerade att missa min dotters uppväxt, om jag inte började leva mer i nuet. Vi hade köpt ett tre-pack med IVF-försök och hade två försök kvar. Så vi beslutade oss för att göra dessa två sista försök, och skulle det inte lyckas så skulle vi tillsammans försöka acceptera faktum och glädjas över det barn vi har. Men det verkar som om vi inte behöver acceptera det, andra IVF:en lyckades och jag är nu i vecka 31.
  • jamka
    Min son föddes 2007 och 2010 fick jag nog av besvikelser varje månad och gjorde utredning. Det gav inte mycket men 2011 när jag slappnade av och inte längre försökte att bli gravid så lyckades jag äntligen. Men det blev missfall i v. 9. Sedan blev jag gravid 2013 och så missfall i v. 12. Nu är jag på dag 30 och ingen mens än så hoppet växer. Tidigare var det livsviktigt för mig att få syskon till min son men nu tänker jag att det får bli som det blir.

Grattis Maramina!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?