• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Kingston

Beklagar verkligen ScillaBlå!

M och M: spännande med föreläsningar. Jag ska också gå runt och se mig själv som flerbarnsmamma fr.o.m. Imon :D

• moderlig

Tack m&m Hoppas ni får hjälp snabbt och att det går bra för er!! Ja vi har ju försökt få syskon i ca 3 1/2 år och fick väl veta att hans simmare va halvdåliga för ca 2 år sedan. Man hoppas ju in i det sista! Men nu känns det som vad var jag rädd för.. hade kanske tur också blev bara lite illamående med sprutorna, sprayen gick ok och plocket var inte heller så hemskt som jag trodde! Snart din tur nu..håll ut!!!

M och M skrev 2014-03-31 15:17:37 följande:
    Hur länge väntade ni?

• missyT

Idag kom min mens. Hela 4dagar förtidigt vilket jag finner väldigt märkligt.

Känner mig helt krossad :( När ska det bli våran tur? *suck*

• sassafras

Hej! Jag är också ny här och på Familjeliv. Har ett barn, född 2011, och kom till på första försöket. Nu är jag 36 år och det går trögt på syskonfronten. Tack för att den här tråden finns så man kan prata med andra som inte tycker att man är otacksam som redan har ett barn.

Jag har börjat med sån där progesteronsalva, Progesterall, och hoppas på att den ställer hormonerna till rätta. Har bara använt den i två cykler än så man får nog ge det lite tid.

Kramar, pepp och jävlaranammastyrka till alla er som går igenom den här berg-och-dalbanan!

• Kingston

Det där e ju bara för tråkigt MissyT!
    Fattar inte varför mensen dessutom ska passa på att komma tidigt?! Min gör likadant... Ingenting får ju en chans att fästa då ju!

Välkommen (även om du egentligen inte vill vara här) till dig sassafras!
    Vi har lite lika historier. Har ett barn sedan 2011 (som kom till helt oplanerat) och nu sitter man och är "otacksam" för att man bara har ett...
    Ja du! En vacker dag kanske vi sitter där med nr 2. Vi hoppas på det iaf :)

• jamka

Jag brukar vara tacksam när mensen kommer på dag 24 för då hinner jag inte att börja hoppas så mycket, värre är det när man är på dag 29 och mensen inte kommer. Då brukar jag räkna vilken månad och dag som jag får min efterlängtade bebis men några dagar senare kommer mensen i alla fall. Ibland kommer mensen på dag 22 och ibland dag 31. Har ni det också så?

• Maramina
    sassafras skrev 2014-04-04 12:55:48 följande:

Hej! Jag är också ny här och på Familjeliv. Har ett barn, född 2011, och kom till på första försöket. Nu är jag 36 år och det går trögt på syskonfronten. Tack för att den här tråden finns så man kan prata med andra som inte tycker att man är otacksam som redan har ett barn.

Jag har börjat med sån där progesteronsalva, Progesterall, och hoppas på att den ställer hormonerna till rätta. Har bara använt den i två cykler än så man får nog ge det lite tid.

Kramar, pepp och jävlaranammastyrka till alla er som går igenom den här berg-och-dalbanan!

Välkommen hit till denna tråd! Får man fråga hur länge ni har försökt?
  • Maramina
    ScillaBlå skrev 2014-04-01 16:29:32 följande:

Har just fått ytterligare ett gravidbesked av en i omgivningen :/ Hur hanterar ni sånt?...

För mig berodde det lite på vem det var och hur mycket jag visste om deras försök. Tex när min bästa kompis berättade att hon var gravid och jag visste att det var på deras första försök, och att de inte hade börjat tidigare var "för att bebisen inte skulle komma i december" så var jag väldigt tudelad. Negativt: för att det gick så lätt för dom, och just för att "de inte ville ha i december". Positivt: för att jag tycker ju ändå så mycket om dom och ville absolut inte att de skulle behöva genomgå den sorg som det innebär att försöka månad efter månad, år efter år utan att lyckas.

I de fall där personerna har varit av den inställningen att det är enkelt att bli gravid, och som sedan lätt blivit det och dessutom haft jättelätta graviditeter har jag känt stor avundsjuka mot. Men i de fall där personerna inte varit lika naiva har jag mest kunnat glädjas tillsammans med
  • Kingston

Nu kommer den där tiden på året igen!
    Då bebisannonseringarna löser av varann på löpande band...

Men jag skall inte vara bitter!

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-04-06 21:46:47 följande:
    Nu kommer den där tiden på året igen! Då bebisannonseringarna löser av varann på löpande band... Men jag skall inte vara bitter!

Ja du, vad gör man. Bit ihop eller bryr ihop. :-\
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?