• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Kingston

MissyT: välkommen hit! Tråkigt att höra eran historia jag hoppas ni får svar på varför ni inte lyckas och att ni kan få hjälp med att sätta ett efterlängtat syskon till världen.

• M  och  M
    missyT skrev 2014-03-23 17:40:52 följande:
    Hejsan. Jag är ny här på FL. Jag och min man har varit tillsammans i 11år nu och har en 8årig son. Vi har försökt att få syskon i smart 4år men det står helt still.. Vi har left efter "när det kommer så kommer det, ingen panik" Men nu har vi båda två insett att det inte går längre. Väntar att se om jag är gravid 8april (kanske testar tidigare) om inte så ska vi kontakta läkaren för en utredning. Det börjar tära på förhållandet när vi båda två längtar sååå efter ett syskon..

Ja välkommen! Skriv gärna av dig här, ger bra stöd, alla sitter i ungefär samma båt. Ja hoppas ni börjat er resa på allvar nu mot ett syskon och att ni står starka som par. För som sagt, det tär på förhållandet lätt när man inte lyckas med det som människan och par på nåt vis är ämnade att göra...
  • alem
    missyT skrev 2014-03-23 17:40:52 följande:
    Hejsan.

Jag är ny här på FL.

Jag och min man har varit tillsammans i 11år nu och har en 8årig son.
    Vi har försökt att få syskon i smart 4år men det står helt still..
    Vi har left efter "när det kommer så kommer det, ingen panik" Men nu har vi båda två insett att det inte går längre.
    Väntar att se om jag är gravid 8april (kanske testar tidigare) om inte så ska vi kontakta läkaren för en utredning.
    Det börjar tära på förhållandet när vi båda två längtar sååå efter ett syskon..

4 år och 1 månad tog det för oss att bli gravida igen efter att ha fått en dotter 08. så nu i början av juli beräknas den lill* anlända <3 

Håller tummarna för att 4 år är magiska gränsen för er oxå! 

• ScillaBlå

Tror att jag fått tillbaka mensen idag -yippi! Nu kan vi börja försöka igen, efter ett halvår ganska precis.

• M  och  M
    ScillaBlå skrev 2014-03-24 21:13:02 följande:
    Tror att jag fått tillbaka mensen idag -yippi! Nu kan vi börja försöka igen, efter ett halvår ganska precis.

Ja är väl bara efter en sån där resa som man blir glad att få mens :-\
  • ScillaBlå

Fast tyvärr var det nog ingen mens. Fick bara en liten blödning igår, sen inget mer.

Fick dock ett märkligt telefonsamtal idag. Läkaren som konstaterade mitt MA i december ringde. I samband med konstaterandet togs en del prover, både på mig och min man. Mina var det inget fel på. Mannens hade kommit bort nånstans på vägen. Men eftersom vi har två friska barn tillsammans så sa läkarna att det omöjligt kunde vara nåt fel på honom utan att vi helt enkelt haft otur. Nu hade de hittat makens prover. Det visar sig att han har en liten kromosomavvikelse vilken skulle kunna vara orsaken till våra missfall. Läkaren ville boka in ett möte med mig och min man så snart som möjligt för att göra upp en plan för framtiden. Vad det betyder vet jag inte. Vi ska dit på torsdag. Idag är jag ledsen...

• Kingston

Beklagar ScillaBlå!
    Skönt att ändå få något svar och förhoppningsvis kan man jobba utefter detta! Jag hoppas det blir ett bra möte på torsdag

• M  och  M
    ScillaBlå skrev 2014-03-25 18:23:04 följande:
    Fast tyvärr var det nog ingen mens. Fick bara en liten blödning igår, sen inget mer. Fick dock ett märkligt telefonsamtal idag. Läkaren som konstaterade mitt MA i december ringde. I samband med konstaterandet togs en del prover, både på mig och min man. Mina var det inget fel på. Mannens hade kommit bort nånstans på vägen. Men eftersom vi har två friska barn tillsammans så sa läkarna att det omöjligt kunde vara nåt fel på honom utan att vi helt enkelt haft otur. Nu hade de hittat makens prover. Det visar sig att han har en liten kromosomavvikelse vilken skulle kunna vara orsaken till våra missfall. Läkaren ville boka in ett möte med mig och min man så snart som möjligt för att göra upp en plan för framtiden. Vad det betyder vet jag inte. Vi ska dit på torsdag. Idag är jag ledsen...

Förstår att du är ledsen. Men ge inte upp hoppet helt än. Som sagt har ni två friska barn vilket betyder att det faktiskt går att ni två får det tillsammans. Vänta och se vad läkaren säger. Ni kan nog nå ert mål på ett eller annat vis ändå tror jag. Hoppas det i alla fall! Men är ledsen nu så länge du känner för i alla fall, man får tycka allt är skit! Det gör jag rätt ofta, för ofta tyvärr...
  • M  och  M

Så förbannat jävla less. BIM på söndag. Känner motvärk och upptäckte ikväll sportiga när jag känner på livmodertappen precis som jag brukar få några dagar innan mens. Förbannade jävla skor, så jävla less på det här ! Jag vill ha mitt liv tillbaka, min livsglädje och energi. Fan. Nu blir det till att skicka in papper om IVF. Står inte ut längre! Gaaaaaaaaaaaaah!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?