• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Kingston

ScillaBlå: ja jag hoppas pausen kan göra gott åtmn. för själen! Träning har alltid varit en stor del av mitt liv och den är bra att ta till när man vill tänka på annat. Men bara för en stund... När jag är hemma igen faller jag lätt tillbaka i negativa tankar.
    Har lite nya utmaningar på jobbet att se fram emot och sedan finns det ju hästar och hundar som man kan ägna hur mycket tid som helst ;)

Jag är nu 27 år och tycker att åldern borde vara en utav mina fördelar... Men vad hjälper det när tiden springer iväg och vill ha något så innerligt mycket?!

• M  och  M

Jag är 32 1/2 och var alltså 31 när vi började försöka. Tycker inte det ska spela in så mkt då man vet de som varit över fyrtio när de fått barn. Ja ni inte hade man trott detta om livet inte. När man väl får chansen att leva det liv man vill och vara frisk och välmående i övrigt då ska man dras av nåt sånt här. När sjutton ska man hinna bara njuta av livet. Finns det någon gång det bara kan kännas bra och sorglöst allt? Eller ska skiten bara avlösa varandra?

• ScillaBlå

Hur gamla är de barn ni redan har? Mina tjejer är sex och tre år. Vi ville egentligen inte ha för stor åldersskillnad. Hoppas det tar sig snart. Har haft riktigt dåligt humör och ont i magen idag. Hoppas mensen är på G...

• Kingston

Vårat blir 3 till sommaren.
    Vill inte heller ha för långt emellan och jag tycker redan jag har passerat gränsen för hur långt jag vill att det skall vara...
    Sorgligt men tiderna förändras

• Neo4ever
    jamka skrev 2014-02-17 19:29:26 följande:
    4 missfall på 17 månader? Stackars dig:( Jag känner också stress pga. min ålder men jag är 36 och min man 54! Dessutom så tar det minst två år för oss varje gång att bli gravida. Eller första gången gick det direkt mycket bra och nu har vi en son på 6 år. Men sedan dess har jag blivit gravid bara två gånger, 2011 och 2013, och båda gångerna har jag fått MA (v. 9 och v. 12). Ibland tappar jag hoppet att det blir flera barn för vår del. Jag längtar jätte mycket efter syskon till min son, speciellt efter en flicka. Jag tycker också att det känns skönt att veta att det inte bara är jag som längtar efter syskon till mitt barn. Ibland känns det helt hopplöst:(

Oj jag förstår att du känner stress,säkerligen värre än mej.. Det är en sån hemsk känsla att inte kunna få till syskon..jag tappar hoppet ganska ofta speciellt eftersom ja vet att.missfalls risken ökar för varje gång.. Jag är glad att jag fick ett svar i alla fall från någon som oxo kämpar å känner som jag..ibland känns det som man blivit sjuk å besatt av att vilja ha ett syskon.. Har du gjort någon utredning? Jag hoppas att det ska gå bra för oss båda
  • M  och  M
    ScillaBlå skrev 2014-03-17 21:43:16 följande:
    Hur gamla är de barn ni redan har? Mina tjejer är sex och tre år. Vi ville egentligen inte ha för stor åldersskillnad. Hoppas det tar sig snart. Har haft riktigt dåligt humör och ont i magen idag. Hoppas mensen är på G...

Min dotter fyller fyra om en månad. Ville ha cirka tre år emellan, men nu blindhet snarare fem om vi har tur och lyckas snart.. :-\
  • M  och  M

Började alldeles för sen med att försöka, när dottern var 2 1/2 år, men det visste ju inte då. Trodde att den här gången skulle gå snabbare än med dottern dådet tog ett halvår, efter som jag ätit p-piööer många år innan vilket jag inte gjorde nu. Men tji fick jag.

• Kingston

M och M: vi tänkte precis samma sak... Jag har t.o.m tänkt tanken att börja med det igen. Dels för att sluta tänka på att göra barn hela tiden, men också för att se om kroppen "hittar rätt" igen... Det verkar ju som om den hade lättare att ställa om sig efter jag slutade med P-piller än nu, nu verkar ju kroppen inte fatta alls vad den ska göra...

• MSL
    M och M skrev 2014-03-16 19:54:40 följande:
    Här sitter jag med min ÄL-molvärk som jag alltid får. Kanske en ägget som lossar? Har molvärk flera dagar innan och på eftermiddagen efter positivt äl-test får jag rejäl värk en bra stund och sen känner jag av rejält under flera timmar efter. Är då fascinerad att trots att jag känner detta så väl och att min cykel väldigt regelbunden med äl 14 dagar efter mens och att min mans spermier såg bra ut både i mängd och rörelse etc så funkar det inte. Sjukt.
    Då sitter vi i samma sits du och jag, jag är bara ett par dagar före dig i cykeln. Jag håller alla tummar jag har att det tar sig för dig den här gången.

Själv vet jag inte riktigt vad jag hoppas den här gången. Om det inte blir något nu kommer jag att börja med p-piller när mensen kommer och ladda 100 % för adoption. Det känns konstigt efter att ha väntat, längtat och hoppats så varje månad så länge.
  • Kingston

MSL: har haft lite dålig koll på alla här så förlåt att jag frågar!
    Hur länge har du/ni kämpat med att få till en liten? Och hur gammal är du?
    Varför just kombinera P-piller och adoption? Kan du inte köra på med adoptionen och strunta i P-piller? Tänk om ni ändå skulle lyckas själva under processen med adoptionen pågår?

Håller tummarna att det går bra denna gången :)

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?