• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Kingston

Tror som MSL.
    Men vad vet jag egentligen? ;)

Här går man och väntar på bim (igen)...

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-03-03 13:23:33 följande:
    Tror som MSL. Men vad vet jag egentligen? ;) Här går man och väntar på bim (igen)...

Håller som vanligt alla tummar och tår för er här inne!
  • M  och  M

Hur gör ni när vänner och bekanta får barn? Åker ni dit och låtsas vara glad och nyfikna på att höra om allt och vill hålla i osv? Har kompisar som fått barn nu och jag kan inte ens förmå mig att åka dit. Känns falskt och stå och säga ååååh så fin, men vad roligt, hoppas allt gått bra, klart jag vill hålla honom... :-\ Vet inte vad g ska göra...

• M  och  M

Just den här första påhälsningen som förväntas när nån får barn. Ses man sen i andra omständigheter så går det väl bättre men just det här att nu är vi här bara av en andledning, bara bebisen i fokus. Jobbigt

• Kingston

Konstigt nog tycker jag att det jobbigare att umgås med folket när dom är gravida...
    När bebisen väl är ute så vill jag faktisk titta och känna. Jag tycker dom är helt underbara dom små liven och jag har oftast kommit över den där avundsjukan efter så många månader...
    Värst är det ändå precis när man får veta! När dom berättar att dom väntar smått... Då kan jag bryta ihop fullständigt!

• jamka
    M och M skrev 2014-03-04 11:30:24 följande:
    Hur gör ni när vänner och bekanta får barn? Åker ni dit och låtsas vara glad och nyfikna på att höra om allt och vill hålla i osv? Har kompisar som fått barn nu och jag kan inte ens förmå mig att åka dit. Känns falskt och stå och säga ååååh så fin, men vad roligt, hoppas allt gått bra, klart jag vill hålla honom... :-\ Vet inte vad g ska göra...
    Jag försöker att vara glad med dem.

Det känns dock bäst när det är deras första barn, jag har ju också fått uppleva detta. Min syster fick sin första bebis för två månader sedan.

Just nu är också många av mina vänner och släktingar gravida så jag är nog vann vid att acceptera detta.

Det känns hemskt att jag fick missfall och inte är gravid längre men jag försöker trösta mig med att jag ska vara small och ska se ut bra under våren och sommaren och att jag kan dricka alkohol. Det gäller att inte gå under av sorgen, att inte deppa ihop. Vad kan jag annars göra?
  • Whizzer

Har fortfarande inte tagit något nytt gravtest sen missfallet i januari.. i lördags kom mensen åter ialf, o nu är jag inne på dag 2 med klomifen/pregotime.. hoppas att det blir en ordentlig ägglossning nu, har till o med köpt hem clearblue's fertilitetsglidmedel (ja jag börjar nästan bli desperat)

Lyckades även komma iväg till gyn i måndags, o fick då en besiktning utav gynekolog. Allt såg bara bra ut försäkrade han, inget avvikande och tillräckligt många äggblåsor sa han.. nu får vi bara hoppas att åtminstone ett av dom släpper till de närmsta dagarna..

• Kingston

Och här kom besvikelsen som ett rött brev på posten precis när man började få tron tillbaka... Bim +5... Så börjar vi om från början.

Hur tänker ni kring pauser i bebisverkstaden?
    Jag börjar allvarligt fundera på en paus för att försöka skingra tankarna lite.
    Men sambon tycker det är "korkat". Tänk om det var då vi skulle lyckas....
    Känner mig som en urvriden trasa både fysiskt och mentalt!

• jamka
    Kingston skrev 2014-03-13 14:43:41 följande:
    Och här kom besvikelsen som ett rött brev på posten precis när man började få tron tillbaka... Bim +5... Så börjar vi om från början.

Hur tänker ni kring pauser i bebisverkstaden?
    Jag börjar allvarligt fundera på en paus för att försöka skingra tankarna lite.
    Men sambon tycker det är "korkat". Tänk om det var då vi skulle lyckas....
    Känner mig som en urvriden trasa både fysiskt och mentalt!
    Jag är för sådana pauser. Visst har vi sex ändå under dessa månader men jag tänker inte på att jag vill bli gravid. Min dröm är att föda ett barn någon gång mellan april och september så nu har vi en paus och det känns skönt:)
    För några år sedan när jag gjorde en sådan paus så blev jag gravid för första gången på 4 års försök! Det skulle bli ett decemberbarn men det blev MF i v. 9.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?