• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Positiva graviditetstest fortfarande. Femte hcg-provet imorgon och på torsdag läkarbesök. Vet varken ut eller in... Så less.

• Kingston

Åh vad tråkigt och jobbigt M och M!
    Vet hur det är att bara vänta på att det där ska gå ur kroppen... Känns som en evighet och man är bara så less!!

Det gick bra för oss. Gjorde ont men inte så ont som jag hade förberett mig på... Dessutom fick vi goda nyheter. Allt ser bra ut så vi lägger IVF bakom oss... Iaf för nu!
    Känns väldigt skönt och det känns som om man kan andas igen!

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-02-25 16:30:15 följande:
    Åh vad tråkigt och jobbigt M och M! Vet hur det är att bara vänta på att det där ska gå ur kroppen... Känns som en evighet och man är bara så less!! Det gick bra för oss. Gjorde ont men inte så ont som jag hade förberett mig på... Dessutom fick vi goda nyheter. Allt ser bra ut så vi lägger IVF bakom oss... Iaf för nu! Känns väldigt skönt och det känns som om man kan andas igen!

Skönt det då!
  • M  och  M

Fattar inte hur hcg kan ligga kvar så länge när man får missfall i vecka 4-5...

• Kingston

Nä du... Bra fråga det där! Det var ju likadant för mig, men jag vet inte varför det ska ta sån tid!

Verkar som om det bara är vi två kvar här i tråden... ;)

• MSL

Jag finns kvar Flört

Följer er med intresse och håller alla tummar jag har. Själv har jag BIM igen på torsdag och inbillar mig som vanligt att det tagit sig den här gången. Väldigt ömma bröst, förlamande trötthet, tom illamående natten till igår. Det är klart att jag hoppas, men jag tror inte längre på min kropp.

Vi har börjat titta på adoption på allvar och det känns jättebra och spännande. Det har också minskat min besatthet av mens och ägglossning. Det känns som att jag kommer att få min efterlängtade tvåa på ett sätt eller ett annat och båda sätten känns lika bra.

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-02-25 20:45:55 följande:
    Nä du... Bra fråga det där! Det var ju likadant för mig, men jag vet inte varför det ska ta sån tid! Verkar som om det bara är vi två kvar här i tråden... ;)

Hur länge tog det för dig? Kan n ha ägglossning under tiden innan hcg är ur kroppen?
  • M  och  M
    MSL skrev 2014-02-25 21:26:03 följande:
    Jag finns kvar  Följer er med intresse och håller alla tummar jag har. Själv har jag BIM igen på torsdag och inbillar mig som vanligt att det tagit sig den här gången. Väldigt ömma bröst, förlamande trötthet, tom illamående natten till igår. Det är klart att jag hoppas, men jag tror inte längre på min kropp. Vi har börjat titta på adoption på allvar och det känns jättebra och spännande. Det har också minskat min besatthet av mens och ägglossning. Det känns som att jag kommer att få min efterlängtade tvåa på ett sätt eller ett annat och båda sätten känns lika bra.

Lycka till! Adoption har jag ingen aning hur det funkar... Har aldrig tänkt på det som alternativ, men det kanske man borde inte det jääääättedyrt och tar jääääätelång tid?
  • Kingston

Va "kul" att höra att det finns fler kvar MSL! Även om jag önskar att vi alla slapp hänga här...
    Jag ska hålla tummarna för att mensen ska lysa med sin frånvaro imon :)

Jag tror det höll i ca 1 månad för mig M och M. Det konstiga var att jag ändå fick mens... Men jag vet inte om jag hade, eller om man kan ha ägglossning... Det enda sättet att veta är nog att testa med äl-tester?

Det där med adoption är och kommer nog inte bli aktuellt för våran del...
    Vi känner oss inte bekväma med det alls som det ser ut nu och förmodligen är det pga av längtan efter ett biologiskt syskon...
    Men man kanske ändrar sig längre fram ;)

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?