• Kingston

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Jag orkar inte läsa igenom allt men jag vill gärna vara med här. Har ett barn på 2 år hemma och vi vill så gärna ha en till!

Sist slutade det i ett X med operation som följd. Därmed lever jag nu med endast en äggledare och endometrios som eventuellt förstört den andra kvarvarande äggledaren. Så det ser ju inte jätte ljust ut men vi ger inte upp ännu...

• Kingston

Moderlig: vi vet inte ännu om det är helt kört för att få barn den naturliga vägen. Vi ska titta närmre på det efter nyår.
    Annars är vi väldigt inne på IVF. Man får ju inte ge upp innan man har försökt iaf :)

Jamka: fy va tråkigt! Jag beklagar verkligen... Fick också reda på att jag och en kompis skulle fått barn på samma dag till och med! Men nu blir det ju inte så för min del... Det svider rejält

• Kingston

Jamka: fy farao vilken mardrömsnatt!
    Spec. när man är mentalt nedbruten p.g.a sorg dessutom!!

Situationen på sjukhusen är verkligen bedrövlig! Har också fått erfara detta vid 2 tillfällen (har egentligen inte haft med sjukhus att göra förutom nu och när vårt första barn föddes alldeles för tidigt)... Skrämmande och verkligen bedrövligt!!
    Är mer än villig att betala mer för bättre vård!

• Kingston

M och M:
    Då hoppas jag att vi snart kan följas åt i en härligt efterlängtad graviditet istället :)

• Kingston

Haha M och M!
    Vad tänker man inte på? Jag känner mig besatt men försöker skita i det mesta... Det går väl sådär men jag tror faktiskt inte att sådana där saker (som ställningar, vad man äter osv) spelar någon roll...
    Åtminstone så försöker jag intala mig det annars så skulle det kännas som om allt var mitt fel, och då skulle det kännas ännu jobbigare!

• Kingston

Välkommen till dig Anceka!
    Vi får hoppas på en bra början på 2014!

Det hoppas jag vi alla får!
    Och du Jamka... Än är loppet inte kört! Känner MÅNGA (inkl. min mor) som fått barn efter 36! Vi måste försöka hålla oss ovanför vattenytan och tro på det tills motsatsen bevisas

• Kingston

Här är en till som fick mens i julklapp!
    Och ja! jag bad den högt och tydligt att fara åt helvete så fick jag sagt det också... ;)
    Men fy va man känner sig deppig! Hade någonstans ändå gått och hoppats på bästa julklappen ever... Men egentligen borde man ju lagt av att hoppats vid det här laget

• Kingston

Vi är också inne på IVF men jag känner mig ändå tveksam ibland.
    Finns ju inga garantier och risken finns att man slutar än mer deppig och dessutom pank...
    Men visserligen måste man våga för att vinna! Och då har man ju iaf provat allt, precis som du säger M och M

• Kingston

M och M: visst är det det! Om man visste att det gav resultat hade man varit beredd att betala hur mycket som helst.
    Hur ser du på framtiden nu?
    Jag skall på ett möte med Gyn i januari för att se hur vi ska göra nu.
    Jag vill väldigt gärna få till en spolning. Får se hur det går...

• Kingston

M och M: du tar orden ur munnen på mig!!!
    Jag begriper inte hur man orkar år ut och år in... Och dessutom inte har några barn sedan tidigare... Galet och beundransvärt!
    Inför IVF känner jag precis som du. En gång till, det kanske går! Jag tror det är viktigt att man sätter ett "slutdatum" på försöken så att man kan gå vidare annars kommer man nog aldrig till skott.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?