Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
M och M: tyvärr kan det ta flera veckor för kroppen att bli "normal". Men du hade ganska lågt hcg-värde vill jag minnas så du ska se att det snart rättar till sig.
M och M: tyvärr kan det ta flera veckor för kroppen att bli "normal". Men du hade ganska lågt hcg-värde vill jag minnas så du ska se att det snart rättar till sig.
Asså jag fattar ingenting....
Efter jag fick mitt ex så är min mens helt "ur gängorna".
Kan någon förklara för mig hur det funkar?
Om jag skall gå efter min ägglossning (har använt CB äl-indikator) så har jag ägglossning på dag 17-18 vilket skulle ge mig en menscykel på 28-29 dagar.
Men av någon anledning så får jag alltid mens på dag 25-26....
Eller har jag fått det helt om bakfoten?
Jag upplever att jag alltid får mens 2-3 dagar för tidigt iaf
Äh jag vet inte... Begriper mig inte på den iaf. Nu fick jag iaf nog. Har väntat på remiss i över en månad och inte hört ett skit så idag ringde jag och bokade egen tid.
Hoppas nu man får träffa någon vettig läkare...
Ja så kanske det är....
Jag tror det gick 12 dagar mellan ägglossning och mens.
Får ta upp det med läkarn när jag ska dit. Men framförallt vill jag få till en spolning så man får veta om min enda äggledare fungerar alls... Annars har man ju inte så många andra alternativ :(
Det är bra att dom tar fler prover M och M!
Jag tror inte man har ägglossning om man har hcg i kroppen. Men jag vet inte säkert. Du får fråga på torsdag!
Imorgon är dagen jag har väntat på här...
Ska äntligen få göra den där spolningen och få veta om vi kan få barn på naturlig väg alls eller om det bara återstår IVF.
Jag borde väl vara glad men jag är bara ledsen och nervös och dessutom drömmer jag hemska mardrömmar varje natt!
Vill bara få morgondagen överstökad och jag bara hoppas hoppas hoppas på lite goda nyheter! Det var ju ett tag sedan man fick några sådana... :(
Åh vad tråkigt och jobbigt M och M!
Vet hur det är att bara vänta på att det där ska gå ur kroppen... Känns som en evighet och man är bara så less!!
Det gick bra för oss. Gjorde ont men inte så ont som jag hade förberett mig på... Dessutom fick vi goda nyheter. Allt ser bra ut så vi lägger IVF bakom oss... Iaf för nu!
Känns väldigt skönt och det känns som om man kan andas igen!
Nä du... Bra fråga det där! Det var ju likadant för mig, men jag vet inte varför det ska ta sån tid!
Verkar som om det bara är vi två kvar här i tråden... ;)
Va "kul" att höra att det finns fler kvar MSL! Även om jag önskar att vi alla slapp hänga här...
Jag ska hålla tummarna för att mensen ska lysa med sin frånvaro imon :)
Jag tror det höll i ca 1 månad för mig M och M. Det konstiga var att jag ändå fick mens... Men jag vet inte om jag hade, eller om man kan ha ägglossning... Det enda sättet att veta är nog att testa med äl-tester?
Det där med adoption är och kommer nog inte bli aktuellt för våran del...
Vi känner oss inte bekväma med det alls som det ser ut nu och förmodligen är det pga av längtan efter ett biologiskt syskon...
Men man kanske ändrar sig längre fram ;)
MSL:
Det låter ju nästan för bra för att vara sant! Jag hoppas att ni får eran efterlängtade snart, på ett eller annat sätt!
För mig/oss handlar det om genetik...
Vi vill så gärna ha barn som bär våra gener. Vet egentligen inte varför men det är våran längtan och den är svår att bortse ifrån. Jag kanske ändrar mig en vacker dag. Men ska jag vara helt ärlig är jag inte säker på att jag skulle orka med en adoption på det mentala planet... Det verkar tungt! Väldigt tungt...
MSL: oj vad spännande det låter! Hade velat vara med bara er bara för resans skull. Se allt från början till slut.... Häftigt!
M och M: vet precis hur du känner! Man e så äckligt trött på alla bebisar och bebisprat så det står en långt upp i halsen.
Jag tycker ni ska köra på IVF om ni ändå kan tänka er det. Kanske kan det ge lite ro i själen och förhoppningsvis en liten också! Två bra grejer ;)