• Kingston

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

M och M: vi tänkte precis samma sak... Jag har t.o.m tänkt tanken att börja med det igen. Dels för att sluta tänka på att göra barn hela tiden, men också för att se om kroppen "hittar rätt" igen... Det verkar ju som om den hade lättare att ställa om sig efter jag slutade med P-piller än nu, nu verkar ju kroppen inte fatta alls vad den ska göra...

• Kingston

MSL: har haft lite dålig koll på alla här så förlåt att jag frågar!
    Hur länge har du/ni kämpat med att få till en liten? Och hur gammal är du?
    Varför just kombinera P-piller och adoption? Kan du inte köra på med adoptionen och strunta i P-piller? Tänk om ni ändå skulle lyckas själva under processen med adoptionen pågår?

Håller tummarna att det går bra denna gången :)

• Kingston

Dom enda två gångerna jag lyckats bli gravid har varit precis efter jag slutat med P-piller så kanske skulle man prova?

Jag tycker inte du ska förakta din kropp M och M.
    Den är säkert bara förvirrad och gör nog så gott den kan.
    Har ni förresten kollat så att "felet" inte ligger hos honom?

• Kingston

MSL: ja men nu kommer jag ihåg!
    Visste inte att man använder sig av P-piller för det ändamålet :)

• Kingston

Låter lite skumt det där M och M men jag tror ändå du kan lita på din kropp. Om äl-test visat glad gubbe efter några dagar så verkar det ju som om din kropp kommit på banan igen. Hade jag varit i dina kläder hade jag ringt in och frågat om det verkligen är nödvändigt med fler prover...

• Kingston

M och M: jag har ju bara en äggledare kvar och den spolade jag för en dryg månad sedan. Detta gjorde jag eftersom jag hade haft utomkveds och dessutom skall jag ha mild endometrios. Och jag är glad att jag gjorde det och fick svar på att allt såg bra ut... Jag har ju bara en äggledare och om den också hade vart förstörd så hade vi ju inte kunnat få barn på naturlig väg. Så det kändes viktigt för mig att få veta.

Men OM det inte hade vart för utomkveds eller endometrios så hade jag inte spolat äggledarna. Det finns ju risker även med det och om dom har sett att dina äggledare ser bra ut på VUL så skulle jag nog välja att tro på det.

• Kingston

Det finns risker för infektioner som kan leda till ärrbildningar.
    Dessutom sa våran läkare att det kan vara väldigt svårt att se hur det faktist ligger till.
    Dvs att dom kanske inte lyckas se om det är fri passage eller inte och det i sig kan ju skapa lite "hjärnspöken" hos patienten.

• Kingston

MissyT: välkommen hit! Tråkigt att höra eran historia jag hoppas ni får svar på varför ni inte lyckas och att ni kan få hjälp med att sätta ett efterlängtat syskon till världen.

• Kingston

Beklagar ScillaBlå!
    Skönt att ändå få något svar och förhoppningsvis kan man jobba utefter detta! Jag hoppas det blir ett bra möte på torsdag

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?