• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Jag har varit gravid två gånger, varav en blev missfall i v.5 typ. Jag kan ju bara pratar utifrån mitt enda missfall, och på ett vis var det skönt då jag åtminstone fick bevis på att jag kunde bli gravid! Samtidigt tror jag att jag skulle tycka det var mycket jobbigare om det hände många gånger. Plus att man känner sig snuvad på konfekten lite grann. Men det var skönt att ändå få ett tecken på att jag faktiskt kan bli gravid som sagt!

• Chasingdreams

Missfall är ju verkligen inte något man önskar sig eller någon annan, men samtidigt skulle det vara ett bevis på att man faktiskt kan bli gravid. Just nu känns det tydligt som om det är något som inte fungerar, frågan är bara vad... Hoppas utredning kan ge vägledning och förhoppningsvis hjälp! Har ni utrett er allihopa?

• jamka
    Chasingdreams skrev 2014-04-15 19:42:39 följande:
    Missfall är ju verkligen inte något man önskar sig eller någon annan, men samtidigt skulle det vara ett bevis på att man faktiskt kan bli gravid. Just nu känns det tydligt som om det är något som inte fungerar, frågan är bara vad... Hoppas utredning kan ge vägledning och förhoppningsvis hjälp! Har ni utrett er allihopa?
    Jag gjorde utredning året 2010 tror jag, det visade nästan inget fel, vi fick reda på att vi kan bli gravida men att det kan ta lite längre tid än för andra, pga. min man.
  • M  och  M

Gjorde utredning för typ åtta månader sen. De hittade inget speciellt, allt såg bra ut. Låg dock på gränsen med sköldkörtel så fick börja äta levaxin

• Chasingdreams

Tack för era svar. Det är så skönt att denna typ av grupper finns så man kan få stöta och blöta sina tankar... Själv blir jag galen på jobbet när alla kollegor frågar "När är det dags för syskon?"... På något sätt verkar alla ta förgivet att om man blivit gravid en gång kan man lätt bli det igen. Tycker också att det är så jobbigt att se gravidmagar. Bebisar tycker jag nästan är lite lättare, men gravidmagarna gör ont. Har en tjej på jobbet som jag måste se varje dag. Hon bara råkade bli gravid i höstas, det var inte alls planerat =(.
    En vecka kvar tills vi ska iväg till ivf-kliniken (3 timmar bort). Tyvärr bor vi på en plats i Sverige där det inte finns privata gynmottagningar och landstingets fertilitetsmottagning bara skrattade åt mig när jag ringde dem. Samtidigt som det ska bli skönt att börja bli undersökt är jag också livrädd för att det ska visa sig vara något som inte går att göra något åt...

• Trinity78
    Chasingdreams skrev 2014-04-16 10:25:39 följande:
    Trinity78: Jag tänkte på att du nämnde att du inte längre har ägglossning. Har du ingen mens längre eller hur märks det?
    Nej, ingen mens heller. Jag har testat med ägglossningstester men de ger inga utslag. Nu har jag fått Primolut för att få mens och Pergotime för att få ägglossning.
    Reproductively challenged
  • Kingston

Chasingdreams: i början när jag fick frågor om syskon på jobbet visste jag inte vad jag skulle svara... Man hittade på något och kände sig ledsen.
    Nu för tiden så säger jag bara att det faktiskt inte är en självklarhet för alla att få barn...
    Då brukar folk skamset se ner i golvet och instämma.
    Är så trött på folks prat att jag inte längre tänker acceptera det helt enkelt.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?