• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • jamka
    M och M skrev 2014-04-25 19:52:23 följande:

Ja du ser smile1.gif Hur långa cykler har du? Visste du när du hade ägglossning då? Nä kan inte påstå att jag tycker det är så himla inspirerande heller, men orkar ingen annan gång, är bara sånt fokus på detta :-\
    Jag brukar ha cykler på 21-29 dagar, för det mesta kommer mensen på dag 24 så jag slipper att ställa in mig på att jag kanske är gravid. ÄL mellan dag 12 och 14 tror jag. Men vet ej exakt.

Sedan 2008 har jag aldrig missat att ha sex på dag 11 eftersom på dag 11 blev jag gravid 2006 med mitt första barn. Kan ni tänka er? Så fokuserad var jag. Stackars min man. Men sedan jag fick missfall i december 2013 så var jag inte så noggrann med att räkna dagar och jag missade även dagen 11 i mars:)

V.5+0.
  • Gweny
    M och M skrev 2014-04-27 15:46:58 följande:
    Mens, magsjuka och krossade livsdrömmar. Ja ja
    uch.... nä ingen dans på rosor detta direkt. tråkigt att mensen kom.
  • M  och  M

Hur gamla är det era barn är? Min dotter fyllde nyss 4 år. Ville ha ett syskon till hon blev tre, men men... Nu kommer hon bli. Minst kommer hon bli minst fem..

• Galenpannan

M och M: Beklagar verkligen menshelvetet, vi alla vet ju hur det känns. Min flicka är också snart fyra och hon kommer ju hinna bli åtminstone nästan fem innan hon blir storasyster igen. De senaste helgerna så har hon lekt med flickor som är 8-9 år, dvs. 5 äldre och hon älskar dem men inte alls lika mycket som de älskar henne, de har haft det så roligt och lekt jättebra. Så jag tror det blir bra även om de är lite större när de blir storasystrar (igen för vår flickas del)!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?