• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Jahapp nu är det snart dags att få höra alla som blivit gravida under semestern då :-\ När de varit så härligt avslappnade och sexat till det lite extra, det bara råkade bli då...

• Gweny
    M och M skrev 2014-07-13 22:43:44 följande:

Jahapp nu är det snart dags att få höra alla som blivit gravida under semestern då :-\ När de varit så härligt avslappnade och sexat till det lite extra, det bara råkade bli då...

skoja.... överallt ser man om det, kan tänka mig det blir många som berättar runt sept, okt med efter semestertiderna.  Massa kändisar med som får små när man läser i tidningar och så en ur familjen annorlunda väntar sin 13e!! Jag och min sambo får inte ens ihop till 1!!
  • M  och  M

Tänker på prinsessan Viktoria nu ikväll, undra om de gjort IVF. Och om de kämpar med andra barnet..

• Gweny
    M och M skrev 2014-07-14 22:05:54 följande:

Tänker på prinsessan Viktoria nu ikväll, undra om de gjort IVF. Och om de kämpar med andra barnet..

måste ju även förekomma inom dem kungliga och kända familjerna tycker jag.... men var ett slag i hjärtat när Madde fick barn  9 månader efter bröllopet..... suck.

Går och undrar vad mina läkare kommer säga efter sommaren, hur dem tycker vi ska gå tillväga....
  • Gweny
    M och M skrev 2014-07-17 00:38:46 följande:

Frågar eller pratar ert barn om syskon?

nej inget, men mina är ganska stora och har varandra. skönt, kan tro det gör ont när ens barn undrar om det.
  • M  och  M

Min dotter har inte sagt så mycket tidigare, men igår kom mycket tankar. Att hon undrade om vi kommer få ett till barn någongång och om pappa kommer orka hålla bebisen om vi får ett barn till och undra vad hon ska heta. Och så sa hon flera kompisar namn som är två syskon och sen att jag är ju bara en. Jag skulle vilja ha ett barn till. Tror du vi kommer få det? Frågade hon mig

Det värkte i mammahjärtat kan jag säga.

Vi har aldrig pratat med henne om syskon och att vi vill ha det osv, så var dessa tankar kom ifrån vet jag inte. Lilla vän.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?