• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Maybe
    Annanax skrev 2013-01-02 16:09:45 följande:
    Tack! Men jag tänker ändå hålla mig till kostråden, mår bättre så och kanske slipper fler kilon... Hur mår du idag? Bättre?

Va frågan ställd till mig?
    Jag mår som tidigare. Jobbar nätter denna veckan så det blir citodon under tiden jag jobbar och försöker överleva utan smärtstillande när jag ska sova på dagen. Jag känner dock att jag inte sovit ordentligt på alldeles för länge och tröttheten och sömnbristen börjar ta lite på psyket.  
  • Tant Groda

Maybe: Det är viktigt att vara bra smärtstillad. Även för barnet. Så försök inte vara utan citidonen om du får ta. Försök se till att du får ett jämt intag. Så att det är jämt fördelat på dygnet. Så slipper du smärttopparna.

• Maybe
    Tant Groda skrev 2013-01-02 18:44:27 följande:
    Maybe: Det är viktigt att vara bra smärtstillad. Även för barnet. Så försök inte vara utan citidonen om du får ta. Försök se till att du får ett jämt intag. Så att det är jämt fördelat på dygnet. Så slipper du smärttopparna.

Jag är ordinerad 3 st per dag. Jag har valt att ta de på natten nu fram tills fredan. Sen kan jag nog ta nån alvedon på fredag vid lunch när jag vaknat till lite och sen citodon vid 18 såfall.
    Jag känner mig så osäker med citodon i detta skede när allt är så känsligt. Jag vet att läkaren sagt att det inte är någon fara men jag hade hellre velat vara utan. För barnets skull.
    Hade jag inte varit gravid hade jag haft ordentliga smärtstillande  
  • cornelia95

Vad skönt att höra annanax:) Jag var på vul idag eftersom jag blött för några veckor sen och vi fick se den lilla/lille som rörde sig för fullt,,helt underbart,,känner oss lite lugnare nu:) är i v 10. Hoppas du snart mår bättre maybe.

• cornelia95

Hur länge tog ni Progesteron efter ET? Jag är lite orolig efter alla missfall jag haft tidigare och undrar om någon tagit det längre än till testdag? Har läst att vissa tagit det till v 12 och vissa v 10, verkar så olika beroende på var man går...   

• Hjärtat78

Jag tog mina fram till vulet på Rmc och iom jag hade blödningar så tog jag inte dom längre.

Vår lille prins BF 130526
  • Maybe

Bruna flytningar och mensvärk och ont i ryggen.

Jobbar inatt och avvaktar under natten och ser om det avtar eller om det blir riktigt blod eller om jag får mer smärta.

Blir det värre ringer jag kk eller 1177.

I vilket fall som helst så längtar jag nästan tills rmc öppnar igen på måndag. Jag ska berätta allt om magsnärtor och nu om bruna flytningar och mensvärk och vätska i buken och alltihop.

Frågan är om man öht kommer fram via telefon eftersom det är nog många som ringer nu när de öppnar

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö