• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Tant Groda

Jag har börjat äta mitt val kvinna! Det rekommenderade min bm till mig. Ska äta folsyran och B12 någon vecka till.

• Hjärtat78

Vi fick se en glad liten kille som klappade sig på kinden och levde loppan i magen Solig
    Jag blev framflyttad 4 dagar så är idag 18+5 istället för 18+1. Bf är beräknat till 26 maj.
    Så ikväll ska vi ut och äta lite gott samt gå på bio och se Sune i Grekland (Rhodos), drömma oss tillbaka eftersom vi gifte oss där nere 1 månad innan vi gjorde Fet Flört

• Maybe

Ska man äta vitaminer hela graviditeten eller bara till v.12?
    Folsyra ska man väl bara äta till v12? Det finns väl folsyra i nästan alla såna tabletter?  

• Karin13

Hjärtat: Grattis, vad härligt att få se er lille kille och att allt såg bra ut. Nu längtar jag ännu mer till vårt Rul.

• Hjärtat78

Tack Karin13!! Läkaren vi hade på Rul förklarade allt och visade lilleman, blev väl omhändertagen :) Helt fantasktiskt hur tydligt man kunde se han. Tom linsen i ögat, magsäcken var full och urinblåsan. Längtar så tills nästa ultraljud. När ska ni på ert Rul?

• Karin13

Gott nytt år till er alla! Tänk vilket år vi förhoppningsvis har framför oss! Minns så väl att jag vid tolvslaget nyåret 2008/2009 lovade mig själv att nästa nyår skulle jag vara gravid. Tänk så lätt man trodde allt var, det blev ju inte riktigt så. Men i år, tre år försenat, får jag faktiskt stå där och vara gravid.

• Karin13

Hjärtat: Vad härligt det låter! Jag minns inte exakt när vi skulle på Rul, men om ca. två veckor. Längtar, men det är lite nervöst också. Man hoppas ju att allt ska se bra ut.

• Annanax

Härligt Karin! Detta är ditt år! Hjärtat, grattis! Underbart med ul! Själv ska jag på glukosbelastning på onsdag. Misstänker graviditetsdiabetes efter en jobbig julhelg. Ul ska vi på 19/1, då vi ska göra nupp och kub-test. Hoppas, hoppas att allt ska se bra ut!

• Hjärtat78

Gott Nytt År allihopa!! Ifjor vid tolvslaget sa jag att 2012 är året då vi ska lyckas & äntligen efter 3 års försök så gjorde vi det!! 2013 kommer bli ett toppen år oss alla!!

Tack Annanax!! Håller turmmarna att det inte visar gravdiabetes.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö