• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Maybe

Hemkommen från kk för andra gången.
    Läkaren kunde se en ordentligt förstorad vänster äggstock samt vätska i buken bakom livmodern. 
    Han sa att jag har nog en liten lätt överstimulering och därför har jag ont. Uvi är borta och allt annat är bra.

Han sa att det finns ingenting att göra och jag får ta citodon och panodil vid behov och vänta tills det går över.
    Blir det värre och jag ökar i vikt ska jag ringa RMC och säga det...

Finns det verkligen inget att göra mot överstimulering? Och varför kommer den nu??? Borde den inte komma direkt efter et?       

• Malphie

Maybe: När hade du ET?
    Angående överstimulering så finns det inget du kan köra mer än att ta det lugnt, dricka mkt och bara hoppas på att det inte blir mer än så här.
    Ta det från en som låg inne i tre veckor pga det...

• Maybe
    Malphie skrev 2012-12-28 15:32:51 följande:
    Maybe: När hade du ET?
    Angående överstimulering så finns det inget du kan köra mer än att ta det lugnt, dricka mkt och bara hoppas på att det inte blir mer än så här.
    Ta det från en som låg inne i tre veckor pga det...
    5 december hade jag ET.
    ´ÄP hade jag 3e december och de fick bara ut 7 ägg 
  • Tant Groda

Mitt illamående har flugit i taket och jag klöks som en stucken gris. Nåja jag är ju iaf gravid. Inskrivning idag och konstaterade att jag gått ner 5 kg. Ingen större fara då jag har att ta av, men lite chockad blev jag. Tyckte väl att kläderna satt lite löst!

• Maybe

Fråga en folsyra.
    På RMC fick jag utskrivet folsyra och B12vitamin som jag antar att alla får.
    Dessa tabletterna innehåller ju enbart de vitaminerna.

Men tittat man på apoteket finns det massor med bra vitamintillskott för gravida med både folsyra och en massa andra vitaminer och mineraler. Jag är sååå dålig på att äta grönsaker och tycker verkligen inte om det och tycker inte heller om fisk, baljväxter och annat nyttigt. Jag har verkligen försökt men gillar det tyvärr inte.
    Borde det inte då vara bra om jag tog en sån folsyra från apoteket som innehåller en massa annat nyttigt också?

Vad tar ni andra i tråden för folsyra? Kör ni på den man fick när man startade behandling?       

• Hjärtat78

Maybe jag tog Folsyra framtill v 12 och sen har jag fortsatt med B12 och gravid vitaminer för att få i mig dom vitaminer. Iom mitt illamående / kräkning så har jag inte kunnat äta som innan men nu när jag mår bättre så försöker jag äta som innan. Mkt frukt som mellanblå och även när jag känner lite illa.

Om några timmar är det dags för Rul, har inte sett vårt hjärta sen 14 nov ?

• Karin13

Jag tog B12 och folsyra fram till vecka 12. Just nu äter jag inga vitamintillskott, har inte tänkt på det måste jag erkänna. Det enda positiva med mitt illamående är att jag äter massor av frukt. Det är den enda mat jag tycker smakar gott för tillfället. Jag försöker äta så mycket det går av annat också. Fast det borde ju inte vara något negativt att äta vitaminer. Jag hade frågat personalen på Apoteket.

• Karin13

Hjärtat: Hoppas allt går bra idag på Rul. Kul att få se ert lilla hjärta igen. Jag längtar tills vi ska på Rul om några veckor.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö