• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Malphie

Jag tog Progesteron i fyra dagar sen blev jag inlagd för överstimuleringen och då fanns det inte i huvudet alls...

• Maybe

Jag har inte haft fler bruna flytningar och mina magsmärtor har nästan gått över helt och hållet.
    Inga graviditetssymptom så jag mår faktiskt hur bra som helst! Nästan lite för bra...
    Jag är givetvis enormt orolig men bortsett från det rullar det på bra.
    Hälsosamtal hos bm imorgon och på torsdag blir det vul på rmc Glad   
    7+0 idag 

• Annanax

Tillbaka i verkligheten efter julen. Ska på inskrivning på fredag och på ultraljud nästa torsdag.
    Är gräsligt nervös för detta.

Annars mår jag äntligen bättre. Tröttheten har börjat släppa och jag mår inte heller lika illa. Tacksamt.

• cornelia95

Vad skönt Maybe:) Lycka till på torsdag!
    Tantgroda: Det är bra tack och illamåendet håller i sig;) Själv då?
    Annanax: Det går säkert jätte bra på ul, vilken vecka är du i?

• Malphie

Här är det helt ok :)
    Kom hem från USA igår och började jobba idag. Kändes konstigt att vara tillbaka på jobbet efter så lång frånvaro, men samtidigt väldigt roligt att träffa alla kollegor imorgon.

Imorgon är det 11+0 och jag mår bra. Har fortfarande dålig aptit, vilket jag haft hela tiden, men försöker att få i mig ngt var 3:e timme. Har lite molande värk från och till, typ mensvärk, men helt överkomligt. Inland blir jag lite orolig, men ingen blödning och vänner som varit gravida säger att det är växtvärk så då litar jag på det.

• Tant Groda

Berättade för en kollega att jag var gravid och över v 12 och då utbrister hon EN NOVEMBERBEBIS!
    Eh hur tänkte du nu??

• cornelia95

Annanax: Har du börjat jobba här i Kävlinge än?
    Malphie: Jag har också dålig aptit och växtvärk;) är i v 11 nu..ska du göra KUB?Var i så fall?
    Tant Groda: Vilken kommentar, jag är evigt tacksam vilken månad den än hade blivit, efter 4 års kämpande är man överlycklig vilken dag det än blir:)

• Tant Groda

Jag frågade om hon trodde jag var en elefant.
    Ja man är evigt tacksam att det blev en bebis. Har mycket svårt att förstå att det ligger något där inne. Ska till mödravården på onsdag och är nervös till Max!

• Tant Groda

Malphie: hoppas att ni hade en riktigt skön resa. Jag har också denna värk. Men går hyfsat snabbt över.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö