• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Tant Groda

Maybe: fråga om bild och hoppas du slipper. Jag hade krystoff eller vad han heter. Han var bra.

• Maybe

Sitter i väntrummet. Vi ska ha Krystoff sa hon i receptionen.

Vi hade Krystoff under hela vårt senaste IVF. Han är bra läkare men inte så rolig att skoja med. Världens torrboll

• Maybe

Underbart!

Han va inte så glad att jag gjort cellprov men nu är det iallafall gjort och vi fick se ett litet hjärta picka och det va så underbart!

Vi behövde inte fråga om bild för han skrev ut en bild utan att jag behövde fråga.

Enligt den skärmen är jag 7+2 och jag är beräknad till 27e augusti

Jag frågade om missfallsrisken men han ville inte svara på det.

Jag ska gå och lämna ett blodprov om sköldkörteln imorgon. Han sa att jag inte behöver oroa mig men om det visar något fel på det blodprovet så har jag högre missfallsrisk.

Jag försöker aty inte oroa mig men jag tänker genast aty den här sköldkörtelgrejen kanske är det som gör att jag knappt känner symptom...

Har någon mer fått lämna blodprov efter vul?

• Tant Groda

Maybe: Har inte heller haft mycket symtom. Så det är normalt. Vissa har mycket och andra har inte något alls. Så oroa dig inte.

• Karin13

Maybe: Grattis, vad härligt! Visst är det en härlig känsla att se ett litet hjärta ticka. Hade också Krystoff under hela min sista IVF. Både jag och min man (var tvungen att läsa upp det) skrattade åt din beskrivning av honom, stämmer på pricken!

• Maybe

Åh tack! 
    Jag kan nästan inte sluta titta på bilden Glad
    (Även om den påminner mig om filmen Flubber)  

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö