• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Tant Groda

Maybe: Ett cellprov ska inte göra ont. Det kan kännas obehagligt men inte ont. Gör det ont är utföraren hårdhänt. Det fick jag lära mig när jag helt skräckslagen skulle göra cellprov för tredje gången.

• Karin13

Jag hade frågat om bilden. Vi gjorde vul hos Katarina och hon sa ingenting om att man kunde få en bild med sig hem. Det är först nu när jag läser vad ni skriver som jag förstår att den möjligheten fanns. Känns ganska tråkigt, hade ju varit väldigt kul med en bild. Tråkigt också att läkarna inte har samma rutiner, det är ju inte så lätt för mig som patient att veta allt.

• Tant Groda

Jag trodde alla fick bild! Vad tråkigt. De borde fråga om man vill ha och lite underförstått borde de ju veta att alla vill ha en bild. Speciellt efter det vi gått igenom.
    Vår bild har varit en stor glädje för oss, speciellt de gångernaan tvivlat på att det finns något.

• Malphie

Vi var oxå hos Karina och jag måste tyvärr säga att hon var hemsk. Hon var kort och otrevlig i tonen, hårdhänt och gav sig inte tid att kolla så att vi båda såg hjärtat vilket tyvärr ledde till att det "bara" var mannen som såg det. Litar dock på honom till 100% men jag hade oxå velat se det inte bara få det berättat för mig.

Börjar bli riktigt nervös inför KUB på tisdag. Jag är ju gammal...

• Malphie

Vi var oxå hos Karina och jag måste tyvärr säga att hon var hemsk. Hon var kort och otrevlig i tonen, hårdhänt och gav sig inte tid att kolla så att vi båda såg hjärtat vilket tyvärr ledde till att det "bara" var mannen som såg det. Litar dock på honom till 100% men jag hade oxå velat se det inte bara få det berättat för mig.

Börjar bli riktigt nervös inför KUB på tisdag. Jag är ju gammal...

• Maybe
    Tant Groda skrev 2013-01-09 23:02:16 följande:
    Maybe: Ett cellprov ska inte göra ont. Det kan kännas obehagligt men inte ont. Gör det ont är utföraren hårdhänt. Det fick jag lära mig när jag helt skräckslagen skulle göra cellprov för tredje gången.

Det har gjort hemskt ont och även när de har satt på sånt medel efter så har det bränt och svidit som tusan.
    Utövaren har varit hårdhänt och okänslig och därför har jag bett om att inte få den gynekologen som jag haft tidigare.
    Det va nästan en fröjd att göra cellprov!  
  • Tant Groda

Maybe: jag har gjort 3 cellprov. Det första kändes inte så då var jag ju lugn till nästa. Vilket var en hemsk upplevelse. Drog mig för det tredje och när jag blev tvungen för min ivf så sa jag att förra gången var hemska och att jag var väldigt orolig. Då berättade de att det ska inte göra ont. Tråkigt när man får sådan erfarenheter i utsatt situation.

• Tant Groda

Vad hemska Karina låter! Har träffat henne en gång men då var hon bra. Fast gjorde inget ul med henne. Varför inte ge tid till att man får se? Usch blir nästan arg.

• Maybe

Hoppas vi inte får henne idag då... Kommer iallafall fråga om vi kan få bild

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö