• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Hjärtat78

Bästa känslan var att gå ifrån Rmc med ett stort leende på bådas läppar efter fått sett sitt pyre med ett tickande hjärta & veta att man "äntligen" är GRAVID!!! Solig Allt man gått igenom är värt att få se det på vul:et :)

Vår lille prins BF 130526
  • Malphie

Nu är jag förvisso förkyld, med allt vad det innebär, men jag har så svårt för att sova. Kommer aldrig riktigt till ro.
    Hur sover ni andra?

• Maybe

Jag har svårt att hålla mig vaken i soffan framför tvn på kvällarna. Iböand slumrar jag en stund. När jag väl går o lägger mig sen så kan jag inte sova.

Sover ytligt hela natten och när jag ska upp på morgonen är det döden.

Och då handlar det om 8 tiden så det är inte så väldigt tidigt.

Om inte min sambo väcker mig så sover jag utan problem till efter 10.

Gillar inte att sova så länge för när jag ska upp o jobba tidigt på morgonen sen blir det skitdrygt.

• Maybe
    Tant Groda skrev 2013-01-11 08:42:03 följande:
    Jag är som en zombie! Trött som bara den men kan inte sova.

Åh vad jag känner igen mig! Jag orkar verkligen ingenting! Brukar piggna till lite efter lunch men morgonarna är hemska. Sitter och halvsover i frukosten nu.
    På kvällen halvsover jag i soffan och orkar knappt va vaken. Sen går jag in i lägger mig o kan inte komma till ro och sover jätteoroligt hela natten...  
  • Annanax

Jag har varit otroligt trött, illamående och sliten hela julen, men förra helgen började det släppa och jag hade en fin och effektiv söndag då vi städade och röjde undan julen.

Att sen börja jobba igen har varit en chock. Jag var helt under isen i går, gråtfärdig, trött och svimfärdig. Min underbara man masserade axlarna och efter en god natts sömn känner jag mig nästan som en ny människa. Jag hoppas så att det ska vända till det bättre nu.

Ska på inskrivning idag och det ser jag fram emot, Kub nästa vecka sen och det är jag däremot skitnervös för.

• cornelia95

Grattis Maybe:) vad skönt allt var bra!
    Jag hade Karina på mitt vul och vi fick också med oss en bild:) tycker Karina varit ok dom gångerna vi haft henne.
    Annanax: Då får jag titta i lokaltidningen nästa vecka:) vi får ses någon dag när du är här:)
    Jag somnar bara jag lägger mig i soffan om kvällarna och sover också oroligt, drömmer och är såå trött på morgonen...det blir väl snart bättre..
    Ska på nytt vul på onsdag, nervöst...    

• Miilli81

Hej! Jag känner igen en del här inne från tråden då vi höll på med ivf. Vad kul att se att det gått bra för så många! I augusti 2012 gjorde vi vårt första försök med ivf, det tog sig direkt. Därefter har jag haft blödningar vecka 6, 10 och 12. Många gånger har det känns hopplöst men nu är jag i vecka 22 och i magen bor en pojke som mår bra och min mage växer så mycket!! Jag har varit på fyra ultraljud hittills. Jag har mått ganska dåligt och haft jätte ont i magen men nu mår jag toppen och längtar så efter vår lille kille. Ibland tror jag att jag drömmer Jag har migrän i perioder men då försöker jag att ta det lugnare på jobbet. När vi gick på rmc hade vi Margareta Kilinski och vi tycker att hon har varit jätte bra! När vi var på rul fick jag reda på att moderkakan ligger i framvägg och är delvis föreliggande. Föreliggande moderkaka innebär att den ligger långt ner och att man måste föda med kejsarsnitt om den inte flyttar sig uppåt. Vi ska tillbaka på kontroll i vecka 32. Den barnmorskan sa att detta är vanligare efter befruktning med ivf. Någon annan som har detta? Tror inte det syns förrän i vecka 18. Hur mår ni andra? Tänk vilket äventyr som väntar oss!!!

• Hjärtat78

Miilli81, jag hade med blödningar från vecka 5+4 till vecka 10. Fick göra vul en vecka tidigare på Rmc, fick veta att det är vanligare med blödningar vid Ivf. Vi hade Margareta vid dom flesta försöken och fick bra förtroende för henne. Min moderkaka ligger baktill.

Köpte lite kläder till lillkillen idag och biträdet frågade om jag ville ha en kartong, så sa jag att det är till mitt barn så sa hon man kan inte se att du är gravid. Magen har inte växt så mycket och går in i vecka 22 på måndag. Ska få höra hjärtljudet nästa vecka ? längtar!!!

Vår lille prins BF 130526
  • cornelia95

Miili81: Vad skönt att höra att allt gått bra för dig:) Blev lite lugnare då jag också haft lite blödningar från och till och vaknade idag och blödde lite igen, känns oroligt men ska på vul på onsdag så bara hoppas allt ser bra ut då..
    Vad roligt när man kommit så långt så man vågar börja handla till lillen.  

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö