• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Annanax

Jag vet flera som varit i diskussion med barnmorskor om bf och ivf. De som har blivit framflyttade har ändå fött som det första datumet, så det är ett tokigt resonemang av sjukvården egentligen. Men det går ju ändå inte att veta fullt ut när de små kommer, så det är nog lika bra att rycka på axlarna och ta det som det kommer. Själv var jag satt till 17 augusti och min dotter tittade ut 2 september. Så kan det också bli... :)

• Hjärtat78

När jag gjorde mitt vul på Rmc sa Margareta ett preliminär datum till oss och att det kan ändras sen vill Rul. Jag fick Bf 2/6 på Rmc och på Rul 26/5

Vår lille prins BF 130526
  • Maybe

Jag va o gjorde cellprov på KK idag. Märkte vid första ögonblicket att jag tyckte om läkaren som skulle göra det.
    Jag är ju inte så förtjust i gynundersökningar men vem är det...
    Alla andra cellprov har verkligen gjort jätteont men nu kändes det inget!
    Och rätt vad det är så vill hon göra vul för att kolla så det står rätt till med bebisen där inne och så att jag faktiskt är gravid.

Jodå, ett minimalt yttepyttehjärta pickade på där inne Hjärta

Jag bad inte ens om vul men läkaren ville kolla så det va bra med bebisen eftersom jag ändå låg där i gynstolen och va redo =)

Så nu är jag överlycklig och längtar till min fina sambo kommer hem så jag kan berätta för honom Glad           

• Maybe

När man gör första vul på RMC, får man med bild hem då? Vad kostar det såfall? Jag vill gärna ha alla bilder jag kan få både på 4celligt embryo och liten räka med tickande hjärta.

• Malphie

Visst är det fantastiskt att se det lilla livet där inne?!
    Vi fick en bild med oss hem från RMC när vi var där och den kostade ingenting.

• Maybe
    Malphie skrev 2013-01-09 15:59:57 följande:
    Visst är det fantastiskt att se det lilla livet där inne?!
    Vi fick en bild med oss hem från RMC när vi var där och den kostade ingenting.

Åh fantastiskt!! Då måste jag be om det och hålla tummarna att vi får bild Glad
    Fick ni bild på embryot som skulle sättas in också? För vid första försöket frågade min sambo om vi kunde få bild på den men då fick vi inte det för det fanns ju risk att det inte skulle klara sig, men nu klarade detta sig så jag hoppas det finns en sparad bild i någon dator någonstans.

Hur mycket minskar missfallsrisken när man sett hjärtat slå?   
  • Malphie

Nej, ingen bild på embryot.

Vad det gäller missfallsrisken har jag ingen aning om den minskar för att man ser hjärtat slå. Är detta något du läst eller hört från någon?

• Maybe
    Malphie skrev 2013-01-09 16:45:46 följande:
    Nej, ingen bild på embryot.

Vad det gäller missfallsrisken har jag ingen aning om den minskar för att man ser hjärtat slå. Är detta något du läst eller hört från någon?

Jag har googlat Oskyldig
  • Hjärtat78

Maybe Grattis till ert tickande hjärta!!!

nu gjorde vi Fet men sköterskan sa till oss att lämna in ett usb minne och adress i receptionen, så fick vi hem bild på vårt embryo. Kom efter ca 1 vecka i brevlådan : )

Vår lille prins BF 130526
  • Tant Groda

Maybe: Du behöver inte ens fråga om bilden på vul. Du får den i handen!
    Bild på embryot har vi inte. Fast jag kommer nog aldrig glömma det vi fick se på skärmen och min kommentar!

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö